گروه بورس- هیات‌مدیره سیمان سفید نی‌ریز در نظر دارد امسال ۹۰درصد سود قابل تخصیص را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.

براساس گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار، «سنیر» درآمد هر سهم امسال را با ۵۰میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ ۸۱۵ریال پیش‌بینی کرده است که طی ۶ماه گذشته ۵۰درصد از بودجه خود را محقق کرده است. پیش‌بینی خالص درآمد (هزینه‌)های متفرقه سال مالی ۸۶ به مبلغ ۴۷۵۰میلیون ریال، مربوط به سود حاصل از فروش دارایی‌‌های ثابت است.

سیمان سفید نی‌ریز طرح گازرسانی به کارخانه را با برآورد سرمایه‌گذاری به مبلغ ۱۲میلیارد ریال در دست اجرا دارد که در این رابطه تاکنون مبلغ ۳۴۶۴میلیون ریال سرمایه‌گذاری کرده و با توجه به ۲۵درصد پیشرفت کار برآورد می‌شود در سال ۸۶ به بهره‌برداری برسد. شایان ذکر است شرکت طی اطلاعات ارسالی ۲ اردیبهشت پیشنهاد هیات‌مدیره را جهت تقسیم سود مبلغ ۳۸۵۲۱میلیون ریال (مبلغ ۷۷۰ریال به ازای هر سهم) اعلام کرده بود.به موجب مصوبه مجمع عمومی فوق‌العاده ۲۱مردادماه ۸۵ سال مالی شرکت از پایان شهریورماه به پایان اسفندماه تغییر یافت و بر همین اساس اولین دوره مالی جدید شرکت به صورت ۶ماهه، از ابتدای مهرماه سال ۸۵ آغاز و اسفندماه همان سال به پایان رسید.

با توجه به تغییر پایان سال مالی شرکت به شرح بند فوق، مقایسه پیش‌بینی عملکرد سال مالی منتهی به اسفند ۸۶ با عملکرد واقعی دوره مالی قبل مناسب نیست.