گروه بورس- ۵/۲‌میلیون سهم سیمان سفید نی‌ریز روز گذشته برای اولین بار به قیمت هر سهم ۵۰۵تومان و با P/E بیش از ۶ مرتبه در تابلوی فرعی بورس عرضه شد. امروز شرکت سیمان فارس و خوزستان که مالک ۵۹‌درصد از سهام سیمان سفید نی‌ریز است، اقدام به عرضه ۵/۲‌میلیون سهم این شرکت برای اولین بار کرد که قیمت‌گذاری هر سهم این شرکت بر روی ۵۰۵ تومان انجام شد و با توجه به پیش‌بینی سود ۸۱۵ ریالی، نسبت قیمت به درآمد (P/E) این سهم ۲/۶ مرتبه برآورد شد.

به گزارش فارس، این عرضه توسط کارگزاری کیمیا سهم و در تابلوی فرعی معاملات انجام شد که با توجه به وضعیت سهام سیمانی در بورس و عدم اقبال سهام این گروه، قیمت‌گذاری ۵۰۵ تومانی سیمان سفید نی‌ریز که ۵‌میلیارد تومان سرمایه دارد، باعث تعجب فعالان بازار سرمایه شد. براساس این گزارش، سیمان سفید نی‌ریز در حالی به عنوان چهارصد و بیست و هشتمین شرکت بورس پذیرفته شده که با این حضور تعداد شرکت‌های سیمانی حاضر در بورس به ۲۸ شرکت رسید. علاوه بر مالکیت ۵۹‌درصدی سیمان فارس و خوزستان از این شرکت، سرمایه‌گذاری و توسعه صنعت سیمان با ۳۹‌درصد دیگر، سهامدار این شرکت فعال در تولید سیمان خاکستری، سفید‌ و رنگی است.دیروز همچنین شرکت سرمایه‌گذاری صبا تامین از عرضه ۹‌میلیون سهم نیرو‌ترانس به ارزش ۷/۲۰‌میلیارد تومان در روز شنبه آینده خبر داد.

بنابراین گزارش، شرکت سرمایه‌گذاری صبا تامین روز شنبه آینده ۹‌میلیون و ۴۰‌هزار سهم (معادل ۷/۶‌درصد) نیروترانس را به قیمت پایه هر سهم ۲۳۰ تومان عرضه خواهد کرد. براساس این گزارش، این عرضه به صورت یکجا و نقد و در تابلوی اصلی معاملات انجام خواهد شد و شرکت کارگزاری بانک پاسارگاد این تعداد سهم را عرضه می‌‌کند.

این شرکت با سرمایه ۵/۱۳‌میلیارد تومانی به ازای هر سهم ۴۹۴ریال سود در تاریخ ۲۸ مهرماه ۸۶ پیش‌بینی کرده که با توجه به قیمت ۱۸۴ تومانی هر سهم آن نسبت قیمت به درآمد (P/E) سهام نیرو‌ترانس ۷/۳ مرتبه است.

این گزارش می‌افزاید: نمودار قیمت سهام «بنیرو» در طول یک سال اخیر نشان می‌دهد که بعد از رشد از ۱۷۸تومان در مرداد سال گذشته هر سهم این شرکت به ۲۴۶تومان در مهر ماه ۸۵ رسیده و سپس با قرار گرفتن در مدار منفی و برگزاری مجمع به ۱۸۴تومان در روز رسیده است.