گروه بورس - شرکت مپنا طی نیمه نخست امسال با تحقق ۷۳ ریال سود به ازای هر سهم معادل ۲۴درصد از پیش‌بینی درآمد هر سهم را پوشش داده است.

بنابراطلاعات منتشر شده از سوی سازمان بورس اوراق بهادار، شرکت اعلام کرده است با توجه به محدودیت ناشی از بخش فعالیت شرکت در زمینه انجام عملیات پیمانکاری و سیکل زمانی، تهیه و تنظیم صورت وضعیت پروژه‌های انجام شده و همچنین مشکلات نقدینگی کارفرمایان در شش ماه اول سال باعث کندی روند اجرایی پروژه‌ها در مقطع مذکور شده است. به هر حال با عنایت به برنامه رفع معضل نقدینگی و اقدامات انجام شده و همچنین محدودیت عملیات پیمانکاری پیش‌بینی می‌شود در صد پوشش درآمد پیمان در مقاطع آتی و تا پایان سال به طور کامل محقق شود.

توضیح این که سود خالص عملکرد شش ماه منتهی به ۳۱/۶/۸۶ شرکت‌های مپنا بین‌الملل (حسابرسی نشده) مهندسی و ساخت ژنراتور مپنا، مهندسی و ساخت پویلر مپنا، مهندسی موادکاران، تولید برق توس مپنا، بهره‌برداری و تعمیراتی مپنا، موننکو ایران (حسابرسی نشده)، نصب نبرو (حسابرسی نشده) توگا، پرتو، مهندس ساخت و برق کنترل مپنا (حسابرسی نشده) توسعه یک و ساخت و تجهیزات سپاهان تا تاریخ تنظیم این گزارش بالغ بر یک‌میلیارد و ۲۲۴میلیون ریال شده که این امر با توجه به پیش‌بینی و سیاست تقسیم سود شرکت‌های مذکور، موجب تحقق سود خالص پس از کسر مالیات پیش‌بینی شده در شش ماه اول به میزان حدود ۹۴۱میلیارد ریال است. (به عبارتی حدود ۶۳درصد از پیش‌بینی سود هر سهم شش ماه اول سال‌جاری به مبلغ ۱۸۹ ریال تحقق یافته است).

مدیریت پروژه‌های نیروگاهی ایران (مپنا) درآمد هر سهم امسال را با ۷هزار و ۹۵۰میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ ۳۰۰ ریال پیش‌بینی کرده است.

پیش‌بینی عملکرد مپنا برای سال مالی ۸۶ در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش ۶۳درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۵۷درصد افزایش، سود عملیاتی ۷۰درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۴۲درصد کاهش نشان می‌دهد.

همچنین ۸۴درصد از سود خالص سال مالی ۸۵ و ۶۷درصد از پیش‌بینی سود خالص سال مالی ۸۶ ناشی از درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها است.

مطابق اطلاعات دریافتی از شرکت، هیات‌مدیره در نظر دارد تقسیم ۵۰درصد از سود شرکت برای سال مالی ۸۶ را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.

شرکت اعلام کرده است، طرح پروژه توس با برآورد سرمایه‌گذاری ۳هزار و ۴۸۳میلیارد و ۲۱۸میلیون ریال را در دست اجرا دارد که در این رابطه تاکنون جمعا مبلغ ۲هزار و ۸۷۰میلیارد و ۹۶۳میلیون ریال سرمایه‌گذاری کرده و ۸۲درصد پیشرفت کار داشته است. توضیح اینکه بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده هفتاددرصد احداث نیروگاه توس از طریق تسهیلات اعتباری فاینانس، تامین خواهد شد و واحد شماره یک و دو نیروگاه توس راه‌اندازی (سنکرون) شده و واحد سوم نیروگاه مزبور در ۲۷ آبان ۸۶ در شبکه سراسری راه‌اندازی و واحدهای چهار تا شش این نیروگاه هر واحد به فاصله دو ماه از واحد قبلی به بهره‌برداری خواهند رسید.