گروه بورس - مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت ایران‌خودرو برای تصمیم‌گیری درخصوص افزایش سرمایه، دیروز در سالن اجتماعات شرکت ساپکو برگزار شد. مدیر امور مجامع و سهام شرکت ایران‌خودرو در گفت‌و‌گو با «دنیای اقتصاد» از تصویب افزایش سرمایه ۲۶درصدی این شرکت در مجمع خبر داد و گفت: افزایش سرمایه ۲۶درصدی شرکت از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران بود که به تصویب ۷۳درصد از سهامداران حاضر در مجمع رسید.

بهرام آکسته اضافه کرد: مقدار افزایش سرمایه موردنظر شرکت ۶۰درصد بود که ۲۶درصد آن با اخذ مجوزهای لازم و تصویب در مجمع محقق شد و مابقی آن به هیات‌مدیره شرکت واگذار شد. به این معنا که هیات‌مدیره پیگیری‌های لازم را برای کسب مجوز از بورس برای محقق کردن مابقی افزایش سرمایه بعد از مجمع عمومی سال بعد انجام خواهد داد.

وی درباره سرمایه شرکت بعد از تصویب افزایش سرمایه گفت: با این مقدار افزایش سرمایه، سرمایه شرکت از رقم ۵۰۰میلیارد تومان به رقم ۶۳۰میلیارد تومان رسید.

آکسته همچنین در صدد ترکیب هیات‌رییسه این مجمع گفت: در ترکیب هیات‌رییسه این جلسه آقایان معبودی به نمایندگی از سازمان گسترش و نوسازی به عنوان رییس‌مجمع، طهماسیان از شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) و قاری‌زاده از صندوق بازنشستگی کشوری به عنوان ناظران و در نهایت آقای شیخی نیز دبیری جلسه را بر عهده داشتند.

وی درباره سایر وقایع مهم مجمع گفت: در این مجمع ابراز امیدواری شد که سود امسال ایران‌خودرو محقق خواهد شد.