گروه بورس- مدیرعامل شرکت آلومتک، ارتقای تکنولوژی، توسعه با استفاده از منابع خارج از شرکت و توسعه صادرات را از مهم‌ترین سیاست‌های کلی این شرکت دانست. محمدرضا سراج‌القوم که پس از گذشت دو ماه از تصدی پست مدیر عاملی شرکت آلومتک با خبرنگار ما سخن می‌گفت، افزود:‌ اجرای این سیاست‌های کلی از جانب هیات‌مدیره شرکت با جدیت دنبال می‌شود و مدیریت آلومتک انجام این سه اصل مهم را در دستور کار خود قرار داده است.

وی موضوع فعالیت شرکت را تولید انواع هادی‌های فشار قوی با مغزی فولادی و پروفیل‌های صنعتی و ساختمانی ذکر کرد و گفت: با توجه به نیاز کشور به این محصول و ضرورت افزایش ظرفیت تولید آن طی اولین مرحله توسعه‌ای که در سال ۱۳۵۴ به اجرا درآمد، کارخانه آلومراد در جنوب و هم‌جوار آلومتک پایه‌ریزی شد و در سال ۱۳۵۶ و با هدف تامین راد مورد نیاز بخش تولید هادی‌های هوایی به بهره‌برداری رسید.

مدیرعامل جدید آلومتک، اجرای طرح اتوماتیک کردن خط کوئیلو آلومراد، اجرای طرح تولید راد آلیاژی، اجرای طرح تورلاهموژن آلومراد، خرید یک دستگاه کشش فریجیکو، خرید دستگاه ۳ بوبین‌، دستگاه ۷بوبین تبوبلار و اجرای طرح پولر خط پروفیل را از جمله برنامه‌های انجام شده در زمینه توسعه شرکت برشمرد.

او درباره طرح‌های توسعه در دست اقدام شرکت گفت:‌ یکی از این طرح‌ها طرح تکمیلی تولید راد آلیاژی است که این طرح شامل اصلاح و اضافه کردن تجهیزات روی خط تولید راد در آلومراد با توجه به اینکه طرح تولید راد آلیاژی یکی از برنامه‌های آینده شرکت می‌باشد، است.

همچنین در رابطه با طرح پیشنهادی خرید یک دستگاه سیم‌بازکن، یک دستگاه ۷ بوبین، یک دستگاه کشش و یک دستگاه ۳۰ بوبین، مذاکرات اولیه با فروشندگان انجام و پروفرم‌های لازمه اخذ و تحت بررسی فنی نهایی است.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش در پاسخ به این پرسش که سرانجام اختلاس ۴میلیارد تومانی در شرکت چه شد، از بازداشت عامل این اختلاس خبر داد و گفت: خوشبختانه با تلاش‌های صورت گرفته از سوی مراجع ذی‌ربط و همکاری‌های مناسب شرکت، عامل اختلاس در شرکت بازداشت شده است و مراجع‌ ذی‌ربط در حال رسیدگی به این تخلف و احقاق حقوق شرکت هستند.

وی درباره اقدامات انجام شده در جهت تکالیف مجمع عمومی عادی شرکت گفت: هیات‌مدیره آلومتک تاکنون علاوه بر همکاری در جهت موضوع اختلاس، ۳مورد از تکالیف مجمع عمومی شامل انعقاد قرارداد حسابرسی در مورد اختلاف حساب با مشتریان و رفع مغایرت‌های سنواتی، اطلاع‌رسانی به موقع به سازمان بورس و پیگیری مستمر به منظور وصول به موقع مطالبات از مشتریان را انجام داده است.

وی عدم وصول مطالبات معوق از مشتریان از پایان سال ۱۳۸۵ و شش ماه اول سال ۱۳۸۶ که عمدتا زیرمجموعه وزارت نیرو می‌باشند، سیاست انقباضی سیستم بانکی جهت تامین منابع مالی، مشکلات ناشی از گشایش اعتبارات اسنادی و مشکلات ناشی از منابع فروش مواد اولیه داخلی در زمینه عدم ثبات قیمت‌ها و از طرفی کاهش کیفیت مواد اولیه را از جمله دلایل تغییرات در بودجه مصوب سال ۱۳۸۶ شرکت عنوان کرد.

مدیرعامل آلومتک، پیگیری مستمر جهت وصول مطالبات از شرکت‌های زیرمجموعه وزارت نیرو با همکاری شرکت ساتکاب، برنامه‌ریزی در جهت تامین به موقع مواد اولیه از منابع داخلی و خارجی به منظور کاهش قیمت مواد اولیه، برنامه‌ریزی در جهت افزایش میزان تولید به منظور ایفای به موقع تعهدات فروش و مشارکت فعال در طرح‌های ملی و عمرانی، گسترش سهم بازار شرکت و جذب مشتریان جدید و بهبود روابط تجاری، اعمال سیاست‌ فروش شرکت با تمرکز بر مشتری‌مداری، برنامه‌ریزی جهت توسعه بازارهای صادراتی و افزایش میزان صادرات، برنامه‌ریزی در جهت افزایش بیشتر سهم بازار محصولات جدید شرکت شامل انواع هادی‌های تمام آلومینیومی و آلیاژی، محصولات خاص، فیبر نوری در سایزهای مختلف، بیلت و پروفیل‌های صنعتی و ساختمانی و بهبود وضعیت اطلاع‌رسانی جهت شفاف‌سازی وضعیت شرکت در بازار و بورس را از جمله برنامه‌های در دست اقدام شرکت در ۶ماه دوم سال‌جاری بیان کرد.

وی ظرفیت عملی شرکت را با توجه به راه‌اندازی خطوط جدید، ۳۵۰۰۰تن انواع هادی و ۲۳۰۰کیلومتر فیبر نوری OPGW ذکر کرد و حمایت سهامداران را در پیشبرد اهداف شرکت بسیار تاثیرگذار دانست.