عرضه‌های عمده دولتی در راه است؟

گروه بورس- علیرضا باغانی: در حالی که سازمان خصوصی‌سازی پیش از این از عرضه عمده سهام دو شرکت مپنا و کنتورسازی ایران خبر داده بود، دیروز دو عرضه عمده دیگر از سوی این سازمان اعلام شد. بـــرایــن اســاس، ســازمان خصوصی‌سازی ۲/۴درصد از سهام روغن نباتی جهان و ۶/۳ درصد از سهام بسته‌بندی پارس را به صورت بلوکی در بازار عرضه می‌کند.

عرضه‌های پی در پی سهام از سوی سازمان خصوصی‌سازی که به نظر می‌رسد به دلیل جبران بخشی از درآمد‌های تحقق نیافته دولت صورت می‌پذیرد، احتمالا در پایان سال افزایش می‌یابد.

براساس آمارهای منتشر شده دولت رقمی بالغ بر ۷هزار میلیارد تومان از درآمدهای خود عقب است.

غیر از چهار عرضه عمده یاد شده نیز ۵درصد سهام شرکت فرومولیبدن کرمان چهارم دی‌ماه به طور عمده در تابلوی اصلی عرضه می‌شود.

البته عرضه‌کننده این سهام موسسه صندوق بازنشستگی کارکنان شرکت ملی صنایع مس ایران است که طی آن ۲میلیون و ۵۰۰هزار سهم از کل سهام این شرکت را با قیمت پایه یک‌هزار و ۵۳۰ریال به صورت یک‌جا و نقد واگذار خواهد کرد.

شرکت فرومولیبدن کرمان

«سهامی عام» با نماد «فروم» در گروه فلزات اساسی و با ۵هزار و ۵۳سهامدار در تالار اصلی فعالیت می‌کند.

این شرکت با سرمایه ۵۰میلیارد ریال پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی ۸۶ را در ۲۶ آبان‌ماه جاری ۳۲۰ریال اعلام کرده بود.

«فولاد» در آستانه تعدیل مثبت

گفته‌های بازار: «فولاد» که در بازار دیروز شاهد صف فروشی به میزان ۲۵میلیون سهم بود، چنین شایعه‌ای داشت که پیش‌بینی خود را با ۱۰درصد افزایش به محدوده ۵۷۰ریال رسانده است.

شنیده‌های ما: منابع خبری در فولادمبارکه وجود تعدیل در EPS این شرکت را تایید می‌کنند و احتمال دارد که در گزارش ۹ماهه، این تعدیل اعلام شود.

پیش‌بینی ۴۰۰EPSتومانی برای «زهراوی»

گفته‌های بازار: درباره داروسازی زهراوی گفته می‌شود که شرکت قصد توقف خطوط تولید شربت و قطره خود را که از حاشیه سود کمی برخوردار است را دارد تا بتواند تولید ویال و کپسول مایع را افزایش دهد و سود بیشتری را کسب کند. براین اساس، گروهی از معامله‌گران تحلیل می‌کنند که «دزهراوی» توانایی اعلام پیش‌بینی سود ۴۰۰تومانی را داراد.

شنیده‌های ما: تلاش ما برای دریافت پاسخی در رد یا تایید این خبر غیررسمی به نتیجه‌ای نرسید.

تعدیل «ثاخت» از محل فروش برج تهران

گفته‌های بازار: بین‌الملل توسعه ساختمان با این شایعه مواجه است که مراحل فروش تمام واحدهای برج ۵۶ طبقه تهران را به پایان رسانده و از محل فروش این واحدها سود قابل‌توجهی را شناسایی خواهد کرد؛ چرا که قیمت فروش این واحد‌ها از پیش‌بینی‌های صورت گرفته در بودجه فراتر رفته است.

شنیده‌های ما: در تماس خبرنگار ما با شرکت مزبور چنین خبری مورد تایید قرار نگرفت و عنوان شد که پیش‌بینی سود شرکت از این بابت تغییری نخواهد داشت.