سنا: برنامه‌ها و اقدامات کانون کارگزاران بورس اعلام شد. به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی بازار سرمایه، سخنگوی کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار با تایید خبر استعفای دبیرکل این کانون، دکتر جمال حسینی افزود: دکتر جمال حسینی به دلیل برخی مشکلات شخصی، استعفای خود را تقدیم شورا کرده است.

«اکبر زرگانی‌نژاد» اظهار داشت: در نشست فوق‌العاده شورای کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار که اواخر هفته جاری برگزار خواهد شد، استعفای دکتر حسینی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی گفت: تلاش اعضای شورا این است که دبیرکل همچنان به فعالیت خود در کانون ادامه دهد؛ اما در غیر این صورت جانشینی برای وی انتخاب خواهد شد.

مدیرعامل شرکت کارگزاری امین سهم، تدوین شرح وظایف ارکان و ساختار سازمانی، تصویب بودجه اولیه کانون و تشکیل کارگروه‌ها را از مهم‌ترین فعالیت‌های اخیر کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار اعلام کرد.

زرگانی‌نژاد اظهار داشت: هم‌اکنون کارگروهایی در کانون کارگزاران تشکیل شده است تا مباحثی همچون عرضه اولیه سهام در بورس، تدوین مقررات کانون، سیستم اطلاعاتی، سامانه جدید معاملاتی، حق استفاده از تسهیلات، تخفیفات در بورس، صندوق تضمین خسارات کارگزاران را مورد بررسی قرار دهند.

وی با بیان اینکه بسیاری از اقدامات کارگروه‌ها در مراحل پایانی قرار دارد، افزود: تمامی این موارد پس از تایید شورای کانون کارگزاران برای تصویب نهایی به سازمان بورس و اوراق بهادار ارسال خواهد شد.

سخنگوی کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار در مورد برنامه‌های کانون تا پایان سال ۸۶ گفت: دستورالعمل رفتار حرفه‌ای اعضا، آموزش، رتبه‌بندی کارگزاران و کمیته سازش از مهم‌ترین اقدامات کانون در سه ماه آینده است.

وی از مذاکره اعضای شورای کانون کارگزاران با مسوولان دانشگاه‌های تهران، جهاد دانشگاهی و دانشگاه علوم اقتصادی خبر داد و اظهار داشت: قصد داریم برخی از دوره‌های آموزشی را با همکاری این دانشگاه‌ها برگزار کنیم.

زرگانی‌نژاد گستردگی برنامه‌ها و محدود بودن بودجه را از مشکلات اصلی کانون کارگزاران اعلام کرد و افزود: با مشارکت برخی از کارگزاران‌ها، مشکلات گستردگی فعالیت کانون کاهش یافته؛ اما هنوز معضلات مالی کانون بر طرف نشده است.