مجمع عمومی عادی سالانه شرکت سرمایه‌گذاری صنعت و معدن (سهامی‌عام) صبح روز یکشنبه،‌ دوم دی‌ماه در مرکز همایش‌های رازی برگزار شد.
دکتر غلامحسین اسدی، ریاست این جلسه را بر عهده داشت و حسین‌علی نجف‌پور و علی‌اکبر دیلمانی‌زاد هم ناظران مجمع بودند، ضمن اینکه بهمن ایل‌بیگیان هم دبیری جلسه را عهده‌دار بود.

در مجمع سرمایه‌گذاری صنعت و معدن صورت‌‌های مالی و ترازنامه شرکت برای سال مالی منتهی به پایان شهریور 1386 به تصویب حاضران رسید، ضمن اینکه مقرر شد که به ازای هر سهم 4تومان سود نقدی پرداخت شود. انتخاب موسسه حسابرسی هشیار بهمند به عنوان بازرس قانونی و دنیای‌اقتصاد به عنوان روزنامه کثیر‌الانتشار از دیگر مصوبات مجمع «وصنعت» بود.
تاریخچه فعالیت شرکت
شرکت سرمایه‌گذاری صنعت و معدن (سهامی‌عام) در تاریخ 12/3/1375 تاسیس و تقاضای پذیرش شرکت در سازمان بورس اوراق بهادار تهران در تاریخ 25/‌12/‌1376 مورد تایید هیات پذیرش قرار گرفت و از تاریخ 31/6/1377 اولین معامله بر روی سهام شرکت انجام شد.
فعالیت‌های سرمایه‌گذاری
کل سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در پایان سال مالی منتهی به 31/6/86 تحت سرفصل سرمایه‌گذاری‌های جاری، بلندمدت و پیش پرداخت خرید سهام در ترازنامه شرکت مبلغ 3024609میلیون ریال (قبل از کسر ذخایر) است.
ترکیب سرمایه‌گذاری بر اساس سه بخش اصلی شامل سهام شرکت‌های پذیرفته شده در بورس، سهام شرکت‌های خارج از بورس و اوراق مشارکت در مقایسه با ارقام سال گذشته به شرح مندرج در جدول زیر منعکس شده است:
ترکیب کلی سبد سهام شرکت سرمایه‌گذاری صنعت و معدن شامل 39درصد صنعت سیمان، 31درصد صنعت سرمایه‌گذاری و واسطه‌گری مالی و 30درصد سایر صنایع است. پرتفوی سهام شرکت سرمایه‌گذاری صنعت و معدن از 141شرکت مشتمل بر 107 شرکت پذیرفته شده در بورس و 34شرکت خارج از بورس تشکیل یافته است. ارزش بازار سهام بورسی متعلق به شرکت سرمایه‌گذاری صنعت و معدن در مقطع 31/6/86 جمعا حدود 26درصد پایین‌تر از بهای تمام شده سرمایه‌گذاری‌های مزبور بوده، همچنین مقایسه ارزش بازار فعلی با سال گذشته حاکی از آن است که از ارزش بازار سبد بورسی حدود 6/13درصد نیز نسبت به سال قبل کاهش یافته است. علت اصلی این موضوع، کاهش قابل ملاحظه در سطح قیمت‌ها خصوصا در دو صنعت اصلی سیمان و سرمایه‌گذاری و واسطه‌گری مالی طی دو سال اخیر بوده است.