مدیر عامل «ایران‌خودرو» رییس هیات مدیره می‌شود

گروه بورس- معصومه طاهرخانی:مدیر امور مجامع و سهام شرکت ایران‌خودرو تشکیل مجمع فوق‌العاده امروز این شرکت را در راستای اجرای نهایی ماده ۱۲۴قانون تجارت عنوان کرد. «بهرام آکسته» در گفت‌وگو با خبرنگار «دنیای اقتصاد» در پاسخ به ابهاماتی که درخصوص حکم جدید وزیر صنایع درباره ریاست همزمان منطقی، مدیرعامل شرکت ایران خودرو به عنوان رییس هیات مدیره این شرکت مطرح است، گفت: شان تشکیل مجمع امروز «خودرو» رسیدن به ایده‌ای است که وزیر صنایع مطرح کرده است. چرا که مطابق ماده ۱۲۴ قانون تجارت، مدیرعامل شرکت زمانی می‌تواند به صورت همزمان ریاست هیات‌مدیره همان شرکت را بر عهده داشته باشد که این امر به تصویب ۷۵درصد از سهامداران حاضر در مجمع برسد.

وی ادامه داد: حکم وزیر صنایع به عنوان سهامدار عمده ایران خودرو مطرح شده است و نهایی شدن آن منوط به تشکیل مجمع و نظر سهامداران است. بنابراین با توجه به اینکه هنوز حکم آقای منطقی به ایشان ابلاغ نشده، بنابراین روال قانون در حال طی شدن است.«آکسته» خاطرنشان کرد: دلیل اصلی تشکیل مجمع امروز هم طی شدن روند قانونی برای ریاست آقای منطقی بر هیات‌مدیره ایران‌خودرو است.

سودآوری سرمایه‌گذاری‌ها در سال‌های آینده

مدیر امور مجامع و سهام ایران‌خودرو در ادامه در پاسخ به بحث‌هایی که طی روزهای اخیر در مورد سودآور نبودن سرمایه‌گذاری‌های ایران خودرو مطرح شده است، اضافه کرد: منتقدان به نحوه سرمایه‌گذاری‌های ایران‌خودرو باید دقیقا مشخص کنند که نظرشان کدام یک از سرمایه‌گذاری‌های این شرکت است.

چرا که همان‌طور که می‌دانید سرمایه‌گذاری پروسه‌ای زمان‌بر است که بعد از رسیدن به ظرفیت مشخصی، می‌توان سودآوری آن را مشاهده کرد.

وی استراتژی سرمایه‌گذاری‌های ایران‌خودرو را «افزایش ظرفیت» و «گسترش بازار» برشمرد و افزود: بازار تقاضای داخلی طی چند سال آینده کشش‌پذیری لازم را برای میزان تولیدی که وجود دارد، نخواهد داشت، بنابر این ما ناچار هستیم که بخشی از تولیدات خود را به بازارهای خارجی صادر کنیم. در نتیجه این صادرات که همزمان با افزایش تولید همراه است، هزینه‌های ثابت شرکت را کاهش خواهد داد.«آکسته» در ادامه صحبت‌های خود یادآور شد: انجام «خدمات پس از فروش» و «فروش قطعات یدکی» در کنار بحث صادرات از دیگر برنامه‌های گروه صنعتی ایران‌خودرو برای رسیدن به سودآوری هر چه بیشتر است که امید می‌رود این امر طی سال‌های آینده تحقق یابد.