گروه بورس - شرکت موتوژن پیش‌بینی عملکرد ۸۷ را با دو درصد افزایش فروش و ۱۴درصد کاهش سود پس از کسر مالیات به بازار ارائه کرده است. براساس گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار، موتوژن درآمد هر سهم سال مالی منتهی به آذر ماه ۸۷ را با ۱۱۳میلیارد و ۴۰۰میلیون ریال سرمایه به طور خالص مبلغ ۶۰۳ ریال پیش‌بینی کرده است.

همچنین پیش‌بینی عملکرد «بموتو» برای سال مالی منتهی به آذر ماه ۸۷ در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش ۲درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۷درصد افزایش، سود عملیاتی ۱۵درصد کاهش و سود پس از کسر مالیات ۱۴درصد کاهش نشان می‌دهد.

شرکت اعلام کرده است که برنامه تولید و فروش سال مالی ۸۷ براساس بررسی بازار میزان موجودی مشتریان عمده و قراردادهای تنظیمی برای سال مالی ۸۷ تدوین شده است.

همچنین اختلاف نسبت بهای تمام شده کالای فروش رفته به درآمد حاصل از فروش در پیش‌بینی عملکرد سال مالی ۸۷ نسبت به عملکرد واقعی سال ۸۶ عمدتا مربوط به افزایش بهای مواد مصرفی (افزایش قیمت جهانی انواع فلزات) و عدم امکان افزایش قیمت محصولات بیش از آنچه در بودجه لحاظ شده است (به منظور حفظ بازار و وجود رقبا) اعلام شده است.

هیات‌مدیره موتوژن در نظر دارد مبلغ ۳۰۰ ریال به ازای هر سهم را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.

موتوژن اعلام کرده است مجتمع شرفخانه در سال مالی منتهی به ۳۰/۹/۱۳۸۵ با تنظیم قولنامه به مبلغ ۳۱۰۰میلیون ریال به دانشگاه آزاد اسلامی واگذار شده ولی به علت این که مجتمع مذکور فاقد سند مالکیت می‌باشد، قرارداد مذکور لغو و شرکت قصد دارد مجددا نسبت به فروش آن اقدام نماید، لکن به علت نامشخص بودن اخذ سند مالکیت امکان فروش قطعی آن در سال مالی ۱۳۸۷ ضعیف است.

لذا از این بابت سود و زیان حاصل از فروش آن در پیش‌بینی منظور نشده است.