فارس- عضو هیات‌مدیره شرکت پست گفت: مصوبه خصوصی‌سازی شرکت پست ایران تا فروردین‌ماه سال آینده از سوی دولت صادر خواهد شد. مسعود حسین‌آبادی اظهار داشت: شرکت پست به دلیل قرار داشتن در صدر شرکت‌های مد‌نظر در اصل ۴۴ قانون اساسی، باید به صورت عرضه سهام وارد بورس شود.

وی ادامه داد: به همین دلیل کار گروهی ایجاد شد و پس از برگزاری جلسات کارشناسی و لحاظ شدن استثنائات رهبری در این رابطه چندین مورد استخراج شد. حسین‌آبادی گفت: زیان انباشته شرکت پست و پیدا کردن راهکاری برای سودده شدن شرکت به دلیل ثابت ماندن تعرفه‌های پستی برای چهار سال، دو چالش اساسی برای خصوصی‌سازی شدن پست بود.

وی اظهار داشت: کار‌گروه مذکور پیش‌نویسی را برای همین امر تدوین کرد و در اواخر دی‌ماه سال‌جاری به صورت لایحه دو‌فوریتی به دولت تقدیم کرد. عضو هیات‌مدیره شرکت پست افزود: این پیش‌نویس اکنون در کمیسیون اقتصادی دولت مطرح شده است و امیدواریم تا فروردین‌ماه سال آینده مصوبه لازم برای خصوصی‌سازی شرکت پست صادر شود.

حسین آبادی گفت: پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان سال ۸۷ مقدمات ورود پست به بورس فراهم شود. وی گفت: برای سودده کردن شرکت پست پیش‌بینی شده است تا اعتباراتی از سوی دولت به پست تزریق شود.