گروه بورس- شرکت پارس دارو پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی ۸۷ را اعلام کرد.

بر اساس اطلاعیه سرپرست نظارت بر ناشران اوراق بهادار، شرکت پارس‌دارو درآمد هر سهم سال مالی ۸۷ را با سرمایه ۷۰میلیارد ریال مبلغ دو هزار و ۱۹۴ریال پیش‌بینی کرده است. این پیش‌بینی در مقایسه با پیش‌بینی سال مالی قبل با دو درصد افزایش در نظر گرفته شده است. پیش‌بینی عملکرد «دپارس» برای سال مالی ۸۷ در مقایسه با پیش‌بینی عملکرد سال مالی قبل به ترتیب فروش ۱۸درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۱۷درصد افزایش و سود عملیاتی یک‌درصد کاهش نشان می‌دهد که شرکت دلایل تغییرات را اعلام ننموده است.

بر اساس اطلاعات ارسالی شرکت، هیات‌مدیره تصمیم دارد مبلغ ۱۱۹میلیارد ریال به (ازای هر سهم مبلغ یک‌هزار و ۷۰۰ریال) را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه سال مالی ۸۷ پیشنهاد کند.

بر اساس این گزارش، درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها در سال مالی ۸۷ به مبلغ ۱۰۸میلیارد و ۵۷۶میلیون ریال (یک‌هزار و ۵۵۱ریال به ازای هر سهم) معادل ۷۱درصد از کل سود خالص سال مالی مزبور است. این مبلغ در سال مالی گذشته ۴۷۰میلیون ریال (یک‌هزار و۵۵۰ریال به ازای هر سهم) معادل ۷۲درصد، ۱۰۸میلیارد و ۴۷۰میلیون ریال (یک‌هزار و ۵۵۰ ریال به ازای هر سهم) معادل ۷۲درصد از کل سود خالص است.

این شرکت در دوره ۹ ماه منتهی به پایان آذر ماه ۸۶ توانست مبلغ یک‌هزار و ۵۰۹ریال سود به ازای هر سهم خود کنار گذاشت. پیش‌بینی سود ۸۶ این شرکت برابر رقم دو هزار و ۱۶۰ریال در نظر گرفته شده بود.