فارس - ۸ ماه بعد از عرضه و فروش نرفتن بلوک ۴۷ /۳۱‌‌درصدی شرکت سرمایه‌گذاری پتروشیمی، دوشنبه آینده برای دومین مرتبه این بلوک با کاهش قیمت هر سهم به ۶۶۶ ریال به ارزش ۷/۳۷‌‌میلیارد تومان عرضه می‌‌شود.

سازمان خصوصی‌سازی به وکالت از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، ۸ آبان سال گذشته اقدام به عرضه بلوک ۴۷/ ۳۱‌‌ درصدی شرکت سرمایه‌گذاری پتروشیمی‌‌کرده بود که این اقدام به انجام نرسید.

قیمت پایه هر سم این عرضه عمده بر اساس قیمت تابلوی بورس در شروع معاملات در روز عرضه به اضافه ۲۰‌‌درصد به شرط آنکه از مبلغ ۷۶۱ ریال کمتر نباشد، تعیین شده بود.

حال برای دومین مرتبه در ۸ ماه اخیر، این بلوک به طور مستقیم توسط شرکت ملی صنایع پتروشیمی‌‌دوشنبه آینده ۸ تیرماه در بازار اول بورس عرضه می‌‌شود.

براین اساس، ۵۷۲‌‌میلیون و ۶۰ هزار و ۷۲۷ سهم این شرکت ۱۸۲‌‌میلیارد تومانی با کاهش قیمت هر سهم به ۶۶۶ ریال راهی میز فروش می‌‌شود. ارزش این تعداد سهام با توجه به قیمت پایه ۶۶۶ ریالی بالغ بر ۷/۳۷‌‌میلیارد تومان برآورد می‌‌شود.

شرایط معامله این بلوک مدیریتی سرمایه‌گذاری پتروشیمی‌ ‌بر خلاف گذشته (که ۴۰‌‌درصد نقد و ۶۰‌‌درصد اقساط ۳ ساله بود) در دومین عرضه به صورت ۲۰‌‌درصد نقد و ۸۰‌‌درصد اقساط و مهلت پرداخت ۲۰‌‌درصد وجه نقد معامله ۲۰ روز کاری تعیین شده است. این عرضه توسط کارگزاری آرمون بورس انجام می‌‌شود و کارگزاران خریدار باید ۳‌‌درصد از ارزش پایه سهام این دو شرکت را به عنوان سپرده به صورت نقدی یا ضمانت بانکی به حساب شرکت سپرده‌گذاری مرکزی ارائه کنند.