گروه بورس- شرکت فولاد خوزستان در بهار امسال بیش از سه‌هزار میلیارد ریال فروش داشت. به گزارش بورس و اوراق بهادار این شرکت فروش سال ۸۸ را مبلغ ۱۱هزار و ۱۳۷میلیارد ریال پیش‌بینی کرده بود که ۲۸درصد آن را سه‌ماهه محقق کرد. پیش‌بینی فروش سال ۸۸ شرکت در مقایسه با سال قبل از ۲۳درصد کاهش برخوردار است.

بنابراین گزارش، شرکت سود ناخالص امسال را یک‌هزار و ۹۶۹میلیارد ریال پیش‌بینی کرده که توانست در سه ماه اول سال دوهزار و ۸۵۶میلیون ریال آن را پوشش دهد.

شرکت همچنین سود عملیاتی امسال را با ۸۱درصد کاهش نسبت به پارسال ۶۳۴میلیارد و ۱۸۰میلیون ریال پیش‌بینی کرده که در سه ماه اول سال ۲۶۷میلیارد ریال زیان کنار گذاشته است.

بنابراین گزارش فولاد خوزستان سود خالص پس از کسر مالیات امسال را ۲۷۸میلیارد و ۷۶۹میلیون ریال پیش‌بینی کرده که در سه ماه اول سال بیش از این پیش‌بینی به میزان ۳۲۳میلیارد و ۴۳۴میلیون ریال زیان محقق کرده است.

بر این اساس شرکت طی سه ماه برای هر سهم ۱۴۸ریال زیان کنار گذاشته است.

پیش‌بینی سود پس از کسر مالیات شرکت برای سال ۸۸ نسبت به سال قبل با کاهش ۸۷درصدی مواجه است.

مطابق بند ۳گزارش حسابرس، عملکرد شرکت مربوط به سال‌های ۱۳۸۴ لغایت ۱۳۸۶ توسط مقامات مورد رسیدگی قرار گرفته و شرکت نسبت به برگ‌های تشخیص و قطعی مالیاتی صادره اعتراض نموده است.

طبق بررسی‌های به عمل آمده توسط این سازمان، صرف نظر از موضوع مندرج در بند ۵ این گزارش، برای مالیات عملکرد سنوات ۱۳۸۴ لغایت ۱۳۸۷ حداقل به مبلغ ۲۸۳میلیارد ریال ذخیره کمتر در حساب‌ها منظور شده است.

در صورت تامین ذخیره لازم سود قابل تقسیم حداقل به مبلغ فوق کاهش و ذخیره مالیات عملکرد به همین مبلغ افزایش خواهند یافت.

مزید اطلاع، شرکت در خصوص پیش‌بینی نرخ خرید سنگ‌آهن برای پیش‌بینی سال مالی ۸۸ از معادن داخلی کشور اعلام کرده است که هر تن سنگ‌آهن شرکت سنگ‌آهن گل‌گهر به مبلغ ۳۰۲هزار و ۴۰۰ریال، هر تن سنگ‌آهن شرکت چادرملو به مبلغ ۳۶۱هزار و ۲۰۰ریال و هر تن سنگ‌آهن بافق به مبلغ ۳۱۹هزار و ۲۰۰ریال در پیش‌بینی سال مالی مذکور شرکت منظور شده است و این در حالی است که شرکت صنعتی و معدنی چادرملو در اطلاعات پیش‌بینی سال مالی ۸۸ نرخ فروش پیش‌بینی شده هر تن سنگ‌آهن را به شرکت فولاد خوزستان مبلغ ۵۶۷هزار و ۶۰۰ریال و شرکت سنگ‌آهن گل‌گهر نیز این پیش‌بینی را مبلغ ۴۷۵هزار و ۲۰۰ریال به ازای هر تن

اعلام کرده‌اند.