گروه بورس- پیش‌بینی سود پس از کسر مالیات امسال جوش و اکسیژن ایران از ۲۵۶درصد افزایش در مقایسه با سال مالی قبل برخوردار است.

بنابر اطلاعات منتشره از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار، «فجوش» درآمد هر سهم امسال را با ۱۰میلیارد و ۳۵۰میلیون ریال سرمایه به طور خالص مبلغ ۱۵۵ریال پیش‌بینی کرده است. شرکت در عملکرد سه ماهه نخست امسال ۷درصد از پیش‌بینی سود هر سهم و ۱۸درصد از پیش‌بینی سود هر سهم را محقق کرده است. از سوی دیگر پیش‌بینی عملکرد امسال جوش و اکسیژن ایران در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل ۱۳درصد افزایش فروش، ۱۱درصد افزایش بهای تمام شده کالای فروش رفته و ۱۷درصد افزایش سود عملیاتی نشان‌می‌دهد. این درحالی است که افزایش سرمایه به مبلغ ۵میلیارد ریال از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران در سال ۸۸ در دست اقدام و در کمیته سازمان بورس در دست رسیدگی و اصلاح است.

معرفی هیات مدیره «چکاوه»

نمایندگان اعضای حقوقی هیات مدیره کاغذسازی کاوه معرفی شدند. جلال امانی به عنوان نماینده صنایع پتروشیمی و شیمیایی تامین به عنوان رییس هیات مدیره، رضا زنگنه‌نژاد به نمایندگی از صبا تامین به عنوان نایب رییس هیات مدیره و مدیرعامل معرفی شدند.

همچنین احمد طاهریان به نمایندگی از فیبر بابلسر، حسن کاسه‌چی به نمایندگی از توسعه تجارت تامین اجتماعی و علیرضا شهبازی به نمایندگی از صنایع چوب خزر سه عضو دیگر هیات مدیره «چکاوه» هستند.

تغییر در هیات مدیره «شسم»

نمایندگان سه عضو حقوقی هیات مدیره تولید سموم علف‌کش تغییر کردند. زین‌العابدین ایمانلو به جای مهدی ثقفی به نمایندگی از جوشکاب یزد به عنوان رییس هیات مدیره انتخاب شد. همچنین محمد امانی به جای مهدی صیدآبادی به نمایندگی از سرمایه‌گذاری توسعه و گسترش پارس و فرج بهروزی نوید به جای سید محمد علی سید ابریشمی به نمایندگی از کابل افشان ایران به عنوان عضو هیات مدیره تعیین شدند.

کاهش در پیش‌بینی سود موتوژن

پیش‌بینی سود هر سهم موتوژن کاهش یافت. شرکت موتوژن درآمد هر سهم امسال را با سرمایه ۲۲۶میلیارد و ۸۰۰میلیون ریال مبلغ ۲۵۱ریال خالص پیش‌بینی کرد.

این پیش‌بینی در تاریخ ۱۷ آذر ماه ۸۷ و ۷اردیبهشت ماه امسال مبلغ ۳۴۳ریال اعلام شده بود.

شرکت دلایل تعدیل را ناشی از کاهش تقاضا در بازار رکود ساختمان‌سازی و کاهش فصل گرما طی بهار و تابستان و مشکلاتی که تولیدکنندگان صنایع خانگی با آن روبه‌رو هستند و در نتیجه کاهش برنامه تولید اعلام کرده است.

موتوژن در نیمه اول سال مالی منتهی به پایان آذر ماه ۸۸ توانست ۱۱۳ریال از پیش‌بینی سود هر سهم این سال معادل ۴۵درصد را محقق کند.

این شرکت فروش سال ۸۸ را مبلغ ۶۰۵میلیارد و ۵۵۹میلیون ریال پیش‌بینی کرده که در ۶ ماه توانسته ۴۸درصد آن را پوشش دهد. این شرکت از ۱۱۴میلیارد و ۳۱۰میلیون ریال سود عملیاتی پیش‌بینی شده برای امسال بیش از ۵۰میلیارد ریال معادل ۴۴درصد در نیمه اول سال مالی خود به تحقق رساند.

بنابراین گزارش سود قبل از کسر مالیات شرکت ۷۳میلیارد و ۴۱۷میلیون ریال پیش‌بینی شده که با کسر ۱۶میلیارد و ۵۱۹میلیون ریال مالیات ۵۶میلیارد و ۸۹۸میلیون ریال سود خالص برای شرکت به جا خواهد ماند.

افزایش سود محقق سیمان ارومیه

سود محقق شده هر سهم سیمان ارومیه در سه ماه نخست امسال شاهد ۶۵درصد افزایش در مقایسه با بهار سال گذشته بوده است.

سیمان ارومیه درآمد هر سهم امسال را با ۳۱۰میلیارد ریال سرمایه به‌طور خالص مبلغ ۷۵۸ریال پیش‌بینی کرده است. از سوی دیگر، درآمد حاصل از فروش سیمان ارومیه طی سه ماه منتهی به خردادماه مبلغ ۱۴۵میلیارد و ۴۰۴میلیون ریال است که با ۴۶درصد افزایش در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، معادل ۳۴درصد فروش امسال را محقق کرده است.

پیش‌بینی عملکرد امسال سیمان ارومیه در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش ۷درصد کاهش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۹درصد کاهش، سود عملیاتی ۱۰درصد کاهش و سود پس از کسر مالیات ۴درصد کاهش نشان می‌دهد. مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام شرکت در ۲۹ فروردین‌ماه برگزار گردید و افزایش سرمایه از مبلغ ۲۳۳میلیارد و ۵۷۴میلیون ریال به مبلغ ۳۱۰میلیارد ریال (معادل ۳۲/۷۲درصد) از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران را تصویب کرد.

افزایش سرمایه «دعبید»

هیات مدیره داروسازی دکتر عبیدی در نظر دارد سرمایه را به میزان ۱۴میلیارد ریال افزایش دهد.

داروسازی دکتر عبیدی درآمد هر سهم امسال را با ۵۶میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ یک‌هزار و ۳۱۳ریال پیش‌بینی کرده است.پیش‌بینی عملکرد امسال «دعبید» در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش ۲۷درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۲۶درصد افزایش، سود عملیاتی ۳۳درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۳۲درصد افزایش نشان می‌دهد. براساس اطلاعات ارسالی شرکت، هیات مدیره تصمیم‌ دارد به ازای هر سهم مبلغ ۸۰۰ریال را جهت تقسیم بین صاحبان سهام به مجمع عمومی عادی سالانه سال مالی ۸۸ پیشنهاد کند.

داروسازی دکتر عبیدی در عملکرد سه ماهه توانست ۲۰درصد پیش‌بینی درآمد حاصل از فروش و پیش‌بینی سود هر سهم را محقق کند.