افزایش سرمایه 5 شرکت مجوز گرفت

گروه بورس- مجوز افزایش سرمایه ۵ شرکت صادر شد. داروسازی کوثر مجوز افزایش سرمایه به مبلغ ۴۵میلیارد ریال را دریافت کرده است. این افزایش سرمایه از محل سود انباشته و به منظور جبران سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در سال‌های ۸۶ و ۸۷ صورت خواهد گرفت.

همچنین شرکت تولی‌پرس برای ۵۰میلیارد ریال افزایش سرمایه مجوز دریافت کرده است. این افزایش سرمایه از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران و به منظور تکمیل طرح و توسعه قبلی، تامین سرمایه در گردش آن و همچنین اجرای پروژه جدید ماشین‌آلات تولید ظروف مایعات انجام خواهد گرفت. از سوی دیگر نیروترانس نیز در نظردارد از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران ۳۵میلیارد ریال افزایش سرمایه دهد. این افزایش سرمایه برای خرید ماشین‌آلات به منظور افزایش ظرفیت تولید ترانس‌های اندازه‌گیری جریان ۲۴۵کیلوولت و ترانس‌های اندازه‌گیری جریان ۴۲۰کیلوولت دستگاه انجام خواهد شد.

فارسیت دورود دیگر شرکتی است که مجوز افزایش سرمایه خود را از سازمان بورس دریافت کرده است. مبلغ افزایش سرمایه شرکت ۴۰میلیارد و ۳۲۰میلیون ریال از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران است. مشارکت در افزایش سرمایه شرکت گروه صنعتی لوله الیاف بهراد موضوع افزایش سرمایه شرکت فارسیت دورود اعلام شده است. همچنین چین چین مجوز ۲۰میلیارد ریال افزایش سرمایه برای ایجاد و توسعه خطوط تولیدی، تجهیز واحد به ماشین‌آلات جدید بسته‌بندی و ایجاد تنوع در تولیدات را از سازمان بورس اخذ کرده است. این افزایش سرمایه از محل آورده نقدی سهامداران انجام خواهد شد.

سازمان بورس یادآور شده است که شروع پذیره‌نویسی، حداکثر تا شصت روز پس از تاریخ این مجوز امکان‌پذیر خواهد بود. عدم شروع پذیره‌نویسی در مهلت مقرر، موجب ابطال این مجوز شده و انجام آن مستلزم اخذ مجوز جدید از سازمان بورس و اوراق بهادار است.