گروه بورس- کارخانه فارسیت دورود پیش‌بینی سود هر سهم را با سرمایه جدید اعلام کرد. بنابر اطلاعات منتشره از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار، سود هر سهم شرکت فارسیت دورود را با ۸۰میلیارد و ۶۴۰میلیون ریال سرمایه به طور خالص مبلغ ۲۰۸ریال پیش‌بینی کرده است.

شرکت در ۱۷ فروردین ماه سود هر سهم را مبلغ ۳۱۲ریال پیش‌بینی کرده بود که دلیل تعدیل را افزایش سرمایه عنوان کرده است. این در حالی است که شرکت در عملکرد سه ماهه منتهی به خرداد ماه توانست با کسب مبلغ ۸۴ریال سود به ازای هر سهم معادل ۴۰درصد از پیش‌بینی سود هر سهم را پوشش دهد. همچنین درآمد حاصل از فروش شرکت تا پایان دوره منتهی به خرداد ماه، مبلغ ۳۳میلیارد و ۴۸۴میلیون ریال بود که این مبلغ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با ۲۲درصد کاهش مواجه شده است. بر این اساس فروش سه ماهه نخست امسال «سفارود» معادل ۱۹درصد بودجه شرکت را محقق کرده است.

پیش‌بینی عملکرد امسال فارسیت دورود در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب در فروش یک‌درصد کاهش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۱۳درصد افزایش، سود عملیاتی ۲۴درصد کاهش و سود پس از کسر مالیات ۲۵درصد کاهش نشان می‌دهد. شرکت اعلام کرده است؛ هیات مدیره در نظر دارد مبلغ ۱۸۷ریال جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام سال مالی ۸۸ پیشنهاد کند.