گروه بورس- شرکت سرمایه‌گذاری پردیس طی مرداد ماه مبلغ چهارمیلیارد و ۱۴۲میلیون ریال به منظور تحصیل سهام جدید پرداخت کرد. بنابر اطلاعات منتشره از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار، «پعایق» سهام شرکت‌های فولاد مبارکه، بانک صادرات و حفاری شمال را طی دوره یک ماهه منتهی به مرداد ماه تحصیل کرده است. همچنین در دوره مزبور «پعایق» با واگذاری مبلغ ۱۸میلیارد و ۵۲۴میلیون ریال از سهام ۸ شرکت بورسی مبلغ ۱۵۳۸میلیون ریال سود کسب کرد. این در حالی است که سرمایه‌گذاری پردیس بیشترین سود را در این دوره به مبلغ ۱۰۵۴میلیون ریال از واگذاری سهام توسعه معادن و فلزات برده است. همچنین «پعایق» از واگذاری شرکت‌های کارتن ایران و بانک کارآفرین به ترتیب مبلغ ۲۴میلیون ریال و ۱۷۸میلیون ریال زیان کرده است.

همچنین صورت وضعیت پرتفوی «پعایق» ماه گذشته شامل ۱۸درصد محصولات شیمیایی، ۵درصد استخراج کانه‌های فلزی، ۷درصد سایر محصولات کانی غیرفلزی، ۸درصد فلزات اساسی، ۱۸درصد خودرو و ساخت قطعات، ۹درصد واسطه‌گری مالی و ۱۶درصد اوراق مشارکت مدنی بوده است.

بر این اساس ارزش بازار جمع کل سرمایه‌گذاری‌های «پعایق» در پایان مرداد ماه مبلغ ۱۶۴میلیارد و ۱۲۳میلیون ریال بوده است که در مقایسه با بهای تمام شده ابتدای دوره آن معادل ۲۴درصد کاهش داشته است.

همچنین ارزش بازار شرکت‌های پذیرفته شده در بورس «پعایق» برای هر سهم بر اساس آخرین سرمایه مبلغ ۸۲۱ریال اعلام شده است.