گروه بورس- شرکت لابراتورهای دارویی رازک تصمیم دارد سرمایه خود را از مبلغ ۴۱میلیارد ریال به مبلغ ۸۲میلیارد ریال افزایش دهد. به گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار، هیات مدیره «درازک» برنامه افزایش سرمایه ۱۰۰درصدی از محل مطالبات حال شده و آورده نقدی سهامداران را در دستور کار خود دارد.

همچنین شرکت درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری خود را در سال ۸۸ مبلغ ۷۹میلیارد و ۸۳۸میلیون ریال (مبلغ یک‌هزار و ۹۴۷ریال به ازای هر سهم) معادل ۶۴درصد از کل سود خالص اعلام کرده است.

این در حالی است که پیش‌بینی درآمد هر سهم «درازک» برای سال مالی منتهی به پایان اسفند ماه ۸۸ با سرمایه ۴۱میلیارد ریالی، به طور خالص سه‌هزار و ۵۱ریال در نظر گرفته شده است که شرکت در سه ماهه نخست سال، ۲۷ریال از این پیش‌بینی را محقق کرده است.

همچنین پیش‌بینی عملکرد سال ۸۸ شرکت در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش ۱۵درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۱۷درصد افزایش، سود عملیاتی ۲۷درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۳درصد کاهش نشان می‌دهد.

گفتنی است، هیات مدیره «درازک» تصمیم دارد مبلغ ۱۱۴میلیارد و ۸۰۰میلیون ریال (به ازای هر سهم مبلغ دوهزار و ۸۰۰ریال) را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سال ۸۸ پیشنهاد کند.