فرید هلالات
قیمت سهام شرکت فولاد مبارکه اصفهان در محدوده ۱۹۵‌تومان وارد محدوده خطر شد و سیگنال خروج از سهام شرکت در همان زمان به چاپ رسید.

این در حالی است که در طی معاملات اخیر سهام شرکت، کندل Hanging Man در برخورد به خط مقاومت چنگال اندروز ایجاد شده است. چارتیست‌های ژاپنی بر این عقیده اند که خریداران روز تشکیل کندل مرد آویزان (Hanging Man) فردا به دار آویخته می‌شوند. اما در رویکرد میان‌مدت تصحیح 100‌درصدی در طی موج صعودی اخیر، نشانه ای از احتمال تشکیل الگوی سر و شانه معکوس با هدف کلاسیک (میان‌مدت) 350‌تومان است. گرچه چنین الگویی هنوز کاملا تایید نشده است اما تمام شواهد اولیه برای تشکیل چنین الگویی مهیا است. بنابراین انتظار داریم پس از پایان موج اصلاح قیمت، موج صعودی مناسبی در بازار سهام شرکت تشکیل شود. بر اساس آنچه گفته شد می‌توان حمایت‌هایی را برای سهام شرکت فولاد مبارکه اصفهان در نظر گرفت. حمایت‌های مهم عبارتند از:
۱۹۸‌تومان در محدوده ۶/۲۳‌درصد فیبوناچی
188‌تومان در محدوده 2/38‌درصد فیبوناچی
۱۸۰‌تومان در محدوده تصحیح ۵۰‌درصد
172‌تومان در محدوده 8/61‌درصد فیبوناچی
۱۴۷‌تومان در محدوده حفره تاریخی قیمت
احتمالا 198‌تومان رو به پایین شکسته می‌شود اما 188 - 180‌تومان حمایت مناسبی است و برگشت قیمت در این محدوده می‌تواند به تحقق هدف کوتاه‌مدت 240‌تومان و یا حتی 260‌تومان منجر شود. اما برای تشکیل شانه راست در الگوی سر و شانه معکوس احتمال افت قیمت تا 172‌تومان نیز وجود دارد که خرید در این محدوده با ریسک اندکی همراه است.
FARID.HELALAT@GMAIL.COM