سنا- رییس سازمان بورس اعلام کرد: حجم معاملات سرمایه‌گذاران خارجی در سه ماهه نخست امسال در بورس اوراق بهادار تهران به ۸۱‌میلیارد و ۷۰۲‌میلیون ریال رسید.

دکتر علی صالح‌آبادی ارزش معاملات سرمایه‌گذاران خارجی در سال ۸۷ را بیش از ۴۱۹‌میلیارد ریال اعلام کرد.

سخنگوی سازمان بورس گفت: هم اکنون درخواست کد معاملاتی برای سرمایه‌گذاران خارجی از طریق شرکت‌های کارگزاری به شرکت سپرده‌گذاری مرکزی ارسال و کد معاملاتی در حداقل زمان ممکن برای آنها صادر می‌شود.

صالح‌آبادی تصریح کرد: سرمایه‌گذاران خارجی که قصد شرکت در مزایده‌های بورس اوراق بهادار تهران به منظور سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی و مدیریت شرکت‌های پذیرفته‌شده در بورس اوراق بهادار را دارند، می‌توانند بدون نیاز به اخذ مجوز سازمان سرمایه‌گذاری خارجی، کد معاملاتی دریافت کنند.

وی ادامه داد: این سرمایه‌گذاران باید درخواست خود مبنی بر سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی موضوع بند ۷ ماده یک آیین نامه اجرایی و بند ج ماده ۱۵ قانون برنامه چهارم توسعه در مورد سرمایه‌گذاری اشخاص خارجی در بورس را به سازمان ارسال کنند و در مدت حداکثر ۲۴ ساعت کد معاملاتی تخصیص داده می‌شود.

رییس سازمان بورس به پیشنهاد این سازمان مبنی بر بازنگری در آیین نامه اجرایی مربوط به سرمایه‌گذاران خارجی در بورس اشاره کرد و افزود: امیدواریم با تصویب آیین‌نامه جدید در هیات دولت و رفع برخی از محدودیت‌ها، حجم معاملات روزانه سرمایه‌گذاران خارجی در بورس افزایش چشمگیری یابد.