گروه بورس- مدیرعامل شرکت کارگزاری سهام عدالت گفت: مرحله جدید پرداخت سود سهام عدالت فرهنگیان در راه است.

محمد جواد شیخ در گفت‌وگو با مهر از پرداخت ۷/۹۶‌درصد سود مرحله اول، ۳/۹۸‌درصد سود مرحله دوم و ۷۲‌درصد سود فرهنگیان خبر داد.

وی در مورد آخرین وضعیت پرداخت سهام عدالت و سود آن به مشمولان افزود: در مرحله اول افراد تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی و غیره، تعداد ۴‌میلیون و ۵۲۹‌هزار و ۴۶۳ نفر مشمول دریافت سود سهام عدالت بودند که به ۴‌میلیون و ۳۸۰‌هزارو ۲۷۶ نفر آنها سود پرداخت شده است. مدیرعامل شرکت کارگزاری سهام عدالت اضافه کرد: از مشمولان مرحله اول دریافت سود، ۱۴۹‌هزار و ۱۸۷ نفر باقی مانده‌اند، بر این اساس به ۷/۹۶‌درصد مشمولان دریافت سود در مرحله اول، سود پرداخت شده است. وی میزان سود مرحله اول سهام عدالت را ۳‌هزارو ۴۷۷‌میلیارد‌ریال اعلام و تصریح کرد: از این رقم ۳‌هزارو ۳۶۰‌میلیارد‌ریال پرداخت شده است. شیخ در مورد پرداخت سود مرحله دوم سهام عدالت شامل روستائیان، عشایر وغیره اظهارداشت: تعداد افراد مشمول دریافت سود مرحله دوم ۵‌میلیون و ۳۰۹‌هزارو ۸۴۳ نفر بوده که به ۵‌میلیون و ۲۲۰‌هزارو ۹۱۸ نفر از آنها سود پرداخت شده است. وی ادامه داد: از مشمولان مرحله دوم ۸۸‌هزارو ۹۳۰ نفر هنوز سود خود را دریافت نکرده‌اند و در واقع ۳/۹۸‌درصد سود مرحله دوم سهام عدالت به مشمولان پرداخت شده است. مدیرعامل شرکت کارگزاری سهام عدالت اضافه کرد: از ۴‌هزارو ۲۲‌میلیارد‌ریال سود سهام مرحله دوم، ۳‌هزارو ۹۵۵‌میلیارد‌ریال پرداخت شده است.

توزیع سهام عدالت، راهکار اجرای اصل‌۴۴

از سویی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: توزیع سهام عدالت بین اقشار مختلف مردم راهکاری مناسب برای اجرای سیاست‌های اصل‌۴۴ قانون اساسی است. احد خیرى در گفت‌وگو با ایرنا افزود: در این راستا باید عنایت داشت که بىتوجهى در واگذارى مدیریت مجموعه هاى دولتى، آنها را به بنگاه‌هاى شبه دولتى شبیه کرده و باعث بزرگتر شدن دولت خواهد شد. وی اظهارداشت: تداوم پرداخت سهام عدالت در واقع دخیل کردن مردم در سرمایه‌گذارى جامعه است و هر چه این کار دقیق‌تر انجام گیرد، فاصله طبقاتى بین فقیر و ثروتمند کمتر خواهد شد. خیری ادامه داد: دولت باید زمینه حضور سرمایه‌گذاران خارجى را در کشور فراهم کرده و با توسعه شهرک‌هاى سرمایه‌گذارى خارجى که در ایجاد اشتغال سهیم هستند، دستورالعمل‌هاى لازم را اتخاذ کند تا مطالبات مردمی از قبیل اشتغال و کاهش تورم، جامه عمل بپوشد.