فرید هلالات
محدوده ۱۹۵‌تومان به عنوان مهمترین مقاومت میان‌مدت در نمودار سهام شرکت مطرح است. در حرکت صعوی از محدوده ۱۴۶‌تومان، سهام شرکت در ۱۹۵‌تومان فروختنی فرض شد و به دنبال آن عرضه سهام مانع از رشد بیشتر قیمت شده است.

چنانچه ارزش واقعی هر سهم نسبت به گذشته بیشتر نشده باشد، این بار نیز در 195‌تومان سهام شرکت فروختنی خواهد بود. پس از افت قیمت از 195‌تومان، خط روند نزولی کوتاه‌مدت رو به بالا شکسته نشده است، به طوری که در تلاش اخیر خریداران نیز قیمت از شیب نزولی روند پیروی کرده است و در نمودار شمعی ژاپنی قیمت بالای روز در قله اخیر، نتوانسته است از قله قبلی بالاتر قرار بگیرد.
اما از سوی دیگر مجموعه نوسانات ایجاد شده به الگوی کنج پهن شونده شبیه است که در این صورت احتمال شکسته شدن قله ۱۸۳‌تومان در طی معاملات آتی وجود دارد. اگر قیمت بتواند بالای ۱۷۶‌تومان بسته شود، طوری که سطح تقاضا امیدوار‌کننده باشد، آنگاه می‌توان به شکسته شدن ۱۸۴‌تومان نیز امیدوار بود. به طور کلی مقاومت‌های پیش روی عبارتند از: ۱۷۶‌تومان، ۱۸۴‌تومان و ۱۹۵ - ۱۹۰‌تومان. هدف قیمت الگوی پهن شونده در محدوده ۱۹۵‌تومان قرار دارد که ممکن است به تست شدن ۲۰۰‌تومان نیز بیانجامد. اما متاسفانه سیگنال صعودی مذکور چندان موثق و قابل اتکا نیست و با در نظر گرفتن تراکم بالای مقاومت‌ها پیشنهادی برای سرمایه‌گذاری نداریم اما سهامداران کوتاه‌مدت باید به سطوح مقاومتی گفته شده توجه کنند.
FARID.HELALAT@GMAIL.COM