ایرنا- معاون آماده‌سازی سهام و امور شرکت‌‌های سازمان خصوصی‌سازی از آغاز فصل جدیدی از واگذاری سهام شرکت‌‌های دولتی در شش ماه دوم سال جاری خبر داد.

«اسماعیل غلامی» افزود: روند خصوصی‌سازی در چند ماه گذشته به دلیل برگزاری مجامع شرکت‌‌ها که تا ۳۱ تیر ماه ادامه داشته با کندی مواجه شده است.

وی اظهار داشت:‌ با پایان یافتن زمان برگزاری مجامع شرکت‌‌ها، روند خصوصی‌سازی نیز مطلوب‌تر خواهد شد.

وی با بیان آنکه همه ساله روند خصوصی‌سازی شرکت‌‌های دولتی در شش ماه ابتدای سال با کندی انجام می‌شود، تصریح کرد:‌ البته تلاش می‌شود با افزایش سرعت خصوصی‌سازی در نیمه دوم سال، این عقب‌ماندگی جبران شود. معاون آماده‌سازی سهام و امور شرکت‌‌های سازمان خصوصی‌سازی با اشاره به تصویب عرضه سهام پنج شرکت دولتی از جمله پالایشگاه اصفهان در جلسه هیات واگذاری، گفت: با توجه به اینکه در این جلسه واگذاری بلوک ۰۵/۹‌درصد از سهام شرکت پالایشگاه اصفهان، سهام شرکت‌‌های حمل‌ونقل خدمات دریایی آبادان و بین‌المللی بازرسی تجاری ایران، ۳۵‌درصد سهام شرکت ایران ترانسفو به صورت بلوکی و شرکت توسعه راه‌ها و خط و ابنیه به تصویب رسید، امور مربوط به آنها در حال انجام است. غلامی اظهار داشت: شرکت‌‌هایی که در جلسه هیات واگذاری مورد تصویب قرار گرفته‌اند، در زمان حاضر امور مربوط به آگهی آنها انجام می‌شود. وی افزود: پرونده‌‌های شرکت‌‌ها برای قیمت‌گذاری و آماده‌سازی به صورت روزانه بررسی می‌شود.