مهر- معاون نظارت و توسعه تعاونی‌های وزارت تعاون از آغاز به کار اولین شرکت تعاونی سهامی عام برای جذب سرمایه‌های خارجی و ایجاد شرکت‌های چند ملیتی تعاونی در کشورهای اسلامی خبر داد.

عبدالمجید غریب رضا در خصوص برنامه‌ریزی وزارت تعاون برای تشکیل تعاونی‌های مشترک با کشورهای اسلامی و جذب سرمایه‌های خارجی، گفت: در این رابطه مطالعاتی صورت گرفته تا از این طریق سازوکارهای قانونی تشکیل تعاونی‌های چندملیتی مشخص شود.

جذب سرمایه‌های خارجی در تعاون

معاون نظارت و توسعه تعاونی‌های وزارت تعاون اظهار داشت: بررسی دیگری در مورد کشورهای دیگر به ویژه ملل اسلامی انجام شد تا از این طریق نحوه تشکیل تعاونی‌های چند ملیتی را با قوانین و مقررات آن کشورها وفق دهیم.

وی با اعلام اینکه یکی از مهم‌ترین اهداف این طرح جذب سرمایه‌های خارجی برای توسعه فعالیت تعاونی‌ها است، تصریح کرد: در کنار جذب سرمایه‌های خارجی، استفاده از تکنولوژی کشورهای خارجی در زمینه بهره‌وری تعاونی‌ها نیز مد نظر است.

شرکت تعاونی سهامی عام مجمع جهانی اهل بیت

وی با اظهار امیدواری از تشکیل تعاونی‌های چندملیتی، بیان داشت: در این رابطه درخواست تشکیل اولین شرکت تعاونی سهامی عام از سوی مجمع جهانی اهل‌بیت مطرح شده است. معاون وزیر تعاون با اعلام اینکه این شرکت تعاونی به زودی کار خود را آغاز خواهد کرد، گفت: این شرکت تعاونی سهامی عام با مشارکت کشورهای دیگر تشکیل نمی شود، ولی هدف‌گذاری آن انجام کار تعاونی در کشورهای اسلامی است. به گفته غریب رضا شرکت تعاونی سهامی عام مجمع جهانی اهل بیت به زودی کار خود را با هدف جذب سرمایه‌های مسلمانان کشورهای اسلامی آغاز خواهد کرد.