گروه بورس- دبیر سندیکای صنعت برق از پذیره‌نویسی برای سهامدار کردن ۳۰۰ عضو این سندیکا در بلوک مدیریتی

«ایران ترانسفو» خبر داد.

«حمید رضا صالحی» در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: شرکت «صانیر» به نمایندگی از اعضای سندیکا در رقابت بلوک ۴۸/۳۵درصدی «ایران ترانسفو» حضور داشت و مالک اصلی این بلوک ۳۰۰عضو سندیکا هستند.

وی ادامه داد: با توجه به برنامه‌ای که سندیکا برای اعمال مدیریت واحد به بلوک خریداری شده دارد، شرکت سرمایه‌گذاری سندیکا در شرف تاسیس است که اعضا می‌توانند از این طریق در سهامداری «ایران ترانسفو» مشارکت کنند.

وی درباره سقف پذیره‌نویسی و مشارکت اعضا گفت: قصد نداریم بلوک را شکسته و مدیریت آن را از بین ببریم، بنابراین با اعمال محدودیت که بعدا اعلام خواهد شد، درصد سهامداری اعضا را تعیین خواهیم کرد. صالحی در مورد بالا بودن قیمت بلوک و توجیه اقتصادی خرید آن گفت: بیشتر اعضای سندیکا به نوعی پیمانکار و خریدار محصولات تولیدی ایران ترانسفو هستند و بر همین اساس تصور ما بر این است که این خرید منطقی بوده، چرا که با تعریف برنامه‌های توسعه‌ای می‌توانیم‌ شرکت را به جایگاه بهتری برسانیم.

وی در خصوص شایعه توافق سندیکا با کنتورسازی برای واگذاری بخش زیادی از بلوک گفت: کنتورسازی از اعضای فعال و باسابقه سندیکا است و علاوه بر این شرکت، مپنا و برخی دیگر اعضا هم درخواست‌های مشارکت بالا را داده بودند.

وی در خصوص برنامه‌ها برای افزایش سودآوری شرکت گفت: با هم‌افزایی و خرد جمعی اهل فن در این مجموعه به دنبال تعریف طرح‌های توسعه‌ای و صادراتی که سودآوری را برای این شرکت به همراه داشته باشد، هستیم.

وی یادآور شد: سندیکا برای تامین نقدینگی برای پرداخت ۲۰درصد ثمن نقدی معامله، مشکلی ندارد و تنها به دنبال تعریف طرح‌های افزایشی سودآوری برای این شرکت است.