گروه بورس- هیات پذیرش شرکت بورس شروط ۵گانه‌ای را برای پذیرش و درج بیمه آسیا اعلام کرد.

بر اساس گزارشی که در سایت رسمی شرکت بورس منتشر شده، هیات پذیرش در جلسه روز یکشنبه خود ۵ شرط را برای ورود این شرکت بیمه‌ای مشخص کرده است.

در وهله اول مسوولان بیمه آسیا باید جزئیات مربوط به آخرین وضعیت استقرار سیستم‌های جدید اطلاعاتی از پیمانکار مربوط را اخذ و در امیدنامه به اطلاع بازار برسانند.

همچنین هیات‌مدیره این شرکت باید متعهد شود به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کند که حداکثر تا پایان مهلت قرارداد مربوط، کلیه بخش‌های این سیستم در سطح شرکت استقرار یابد.

در شرط سوم هیات پذیرش نیز اشاره شده که ۱۰۰‌درصد سهام بیمه آسیا باید نزد شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه سپرده شده و رونوشت قرارداد مربوط به ماده ۳۷ دستورالعمل پذیرش اوراق بهادار به بورس ارائه شود.

مسوولان بیمه آسیا باید تاییدیه صریح بیمه مرکزی ایران درخصوص رعایت ضوابط و مقررات نهاد ناظر، موضوع ماده (۸) دستورالعمل پذیرش اوراق بهادار را اخذ کنند.

همچنین فعالیت شرکت در صنعت بیمه، باتوجه به خصوصی شدن آن از جانب بیمه مرکزی پیگیری و اخذ شود.

کمی از امیدنامه

هیات پذیرش تاکید کرد، برنامه‌‌‌های آتی شرکت در خصوص اصلاح ساختار نیروی انسانی، دریافت تاییدیه بیمه مرکزی ایران و سایر اقلام عمده در خصوص مغایرت موجود در مانده‌های مطالبات و بدهی‌های فیمابین، تعیین تکلیف بند ۲-۳ گزارش حسابرس و بازار قانونی برای سال مالی منتهی به اسفند ماه ۸۷ از طریق مکاتبات رسمی با سازمان حسابرسی باید در امیدنامه بیمه آسیا افشا شود.

قرار است، ادامه فرآیند پذیرش بیمه آسیا پس از انجام اقدامات مطرح شده در جلسه آتی هیات پذیرش پیگیری و تصمیم‌گیری شود.

در ادامه جلسه هیات پذیرش، درخواست پذیرش سهام بیمه دانا در بورس مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و اعضا پس از بررسی امیدنامه بیمه دانا خواستار افشای اطلاعات بیشتر این شرکت شدند که در نهایت مقرر شد در جلسه آتی هیات پذیرش موارد مطرح و تصمیم‌گیری شود.

شرکت‌ها معارفه شوند

اما تصویب لزوم برگزاری جلسه معارفه برای شرکت‌های متقاضی پذیرش از دیگر موارد جلسه هیات پذیرش بود. در این نشست مقرر شد، پس از درج نام شرکت متقاضی پذیرش در فهرست نرخ‌های بورس و قبل از عرضه اولیه سهام ذیربط در بورس اوراق بهادار تهران، جلسه معارفه عمومی به منظور پاسخ به سوالات و ابهامات احتمالی سرمایه‌گذاران، با نظر مدیرعامل شرکت بورس برگزار شود.

در همین رابطه قالیباف، مدیرعامل شرکت بورس گفت: بررسی پذیرش این بیمه‌ها به هفته آینده موکول شد و در صورت پذیرش یکی از این بیمه‌ها در جلسه هفته آینده هیات پذیرش، بر طبق قانون ۵ روز بعد از پذیرش و درج، این شرکت می‌تواند در بورس عرضه شود.