فرید هلالات
بازار سهام شرکت فارسیت دورود، در پی رشد ۸۰‌تومانی قیمت از محدوده ۸۵‌تومان تا ۱۶۵، الگوی مثلث متقارن (Symmetrical Triangle) را تشکیل داده است.

الگوی مذکور ذاتا یک الگوی ادامه‌دهنده است و به نظر می‌رسد که محدوده ۲۰۵ - ۲۰۰‌تومان را در سر می‌پروراند. در محدوده ۱۳۰‌تومان با تشکیل کندل Inverted Hammer برگشت قیمت در محدوده ۴/۷۶‌درصد فیبوناچی انجام شده است و مقاومت‌های پیش روی خریداران عبارتند از:
147‌تومان در محدوده 8/61‌درصد فیبوناچی
۱۵۸‌تومان در محدوده تصحیح ۱۰۰‌درصد
175 - 168‌تومان در محدوده 8/161‌درصد فیبوناچی
۱۸۶‌تومان در محدوده تصحیح ۲۰۰‌درصد
203‌تومان در محدوده 8/261‌درصد فیبوناچی
تلاقی ۱۴۷‌تومان و خط مقاومت مثلث، می‌تواند با حجم سنگینی از معاملات همراه باشد، بنابراین احتمال اینکه فعالان بتوانند فارغ از صف سنگین خرید، در این محدوده وارد بازار سهام شرکت شوند، وجود دارد. به احتمال قوی عرضه‌های احتمالی در نهایت مغلوب سرمایه خریداران خواهند شد و مقاومت ۱۴۷‌تومانی رو به بالا شکسته می‌شود. ممکن است در ۱۵۸‌تومان حرکتی برگشتی به ۱۴۷‌تومان انجام شود که این نیز موقعیتی دیگر برای سرمایه‌گذاری است. با دید میان مدت، مقاومت‌هایی که در مقابل خریداران قرار دارند رو به بالا شکسته خواهند شد و به احتمال قوی هدف کلاسیک مثلث در محدوده ۲۰۵ - ۲۰۰‌تومان محقق خواهد شد. این در حالی است که حمایت عدد اندیکاتور شاخص قدرت نسبی در محدوده ۵۰ می‌تواند برگشت دوباره به محدوده Overbought را به دنبال داشته باشد.
FARID.HELALAT@GMAIL.COM