گروه بورس- سیمان شمال پیشنهاد ۲۰۰درصد افزایش سرمایه را از محل اندوخته طرح توسعه و سود انباشته در نظر دارد.

بر اساس گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار، گزارش توجیهی پیشنهاد افزایش سرمایه سیمان شمال از محل اندوخته طرح توسعه و سود انباشته سنوات قبل مورد تایید حسابرس و بازرس قرار گرفته و در حال حاضر در مرحله بررسی اداره نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس است.

سیمان شمال درآمد هر سهم امسال را با ۲۷۵میلیارد و ۶۵۹میلیون ریال سرمایه به طور خالص مبلغ ۶۳۰ریال پیش‌بینی کرده است.

شرکت در عملکرد دوره سه ماهه منتهی به خرداد ماه توانست با تحقق ۲۱۳ریال سود به ازای هر سهم معادل ۳۴درصد از بودجه امسال خود را پوشش دهد.

سیمان شمال درآمد حاصل از فروش امسال خود را مبلغ ۵۷۴میلیارد و ۵۵۶میلیون ریال پیش‌بینی کرده است که از این میزان ۲۲درصد آن را در عملکرد ۳ماهه منتهی به خردادماه محقق کرده است.

بر این اساس درآمد حاصل از فروش سیمان شمال تا پایان خردادماه به ۱۲۸میلیارد و ۳۵۹میلیون ریال رسید. از سوی دیگر ۲۵درصد سود ناخالص و ۲۸درصد سود عملیاتی هر سهم سیمان شمال در ۳ماهه نخست امسال تحقق یافت.

پیش‌بینی عملکرد امسال سیمان شمال در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش ۶۹درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۷۶درصد افزایش، سود عملیاتی ۴۹درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۲۶درصد افزایش نشان می‌دهد.

شرکت طی اطلاعات ارسالی اخیر پیش‌بینی درآمد تلفیقی هر سهم برای سال ۸۸ را ارائه نکرده است، ولی پیش‌بینی مذکور را در تیر ماه مبلغ ۴۹۸ریال اعلام کرده بود که به بازار اعلام نشد.

از سوی دیگر پیش‌بینی تقسیم سود امسال سیمان شمال برای پیشنهاد به مجمع عمومی عادی سالانه مبلغ ۴۰۰ریال به ازای هر سهم در نظر گرفته شده است.