قیمت‌گذاری بلوک 5 شرکت بورسی

فارس- معاون سازمان خصوصی‌سازی از قیمت‌گذاری سهام بلوکی ۵ شرکت بورسی گل گهر، چادرملو، بانک ملت، سایپا و ایران خودرو در جلسه آتی هیات واگذاری خبر داد. اسماعیل غلامی در رابطه با دستور جلسه آتی هیات واگذاری اظهار داشت: در این جلسه که شنبه آینده برگزار خواهد شد، سهام بلوکی ۵ شرکت بورسی و ۴ شرکت دولتی قیمت‌گذاری می‌شود تا زمینه واگذاری‌درصدهایی از سهام ۹ شرکت دیگر فراهم شود.

وی ادامه داد: براین اساس، بلوک‌های ۵/۱‌درصدی دو شرکت گل گهر و چادرملو، بلوک ۴‌درصدی بانک ملت و دو بلوک ۳۷ و ۵/۳۷‌درصدی از سهام ایران خودرو و سایپا قیمت‌گذاری می‌شوند. به گفته غلامی، واگذاری این شرکت‌ها از طریق بورس انجام خواهد شد و سهام هیچ‌ یک از ۵ شرکت فوق بابت رد دیون و سهام عدالت منظور نمی شود.

آسیا و دانا در جلسه بعدی هیات پذیرش

معاون سازمان خصوصی‌سازی درباره پذیرش و عرضه سهام دو شرکت بیمه ای دانا و آسیا نیز توضیح داد: در جلسه سه‌شنبه گذشته هیات پذیرش اوراق بهادار زمان کافی برای بررسی پرونده بیمه دانا به وجود نیامد. اما پرونده بیمه آسیا مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد بعد از تکمیل امیدنامه و رفع برخی موارد بار دیگر در جلسه مربوط مطرح شود.

غلامی ادامه داد: شروط تعیین شده برای بیمه آسیا مشکل خاصی ندارد. مقرر شده این شروط در اولین فرصت تامین تا در شنبه یا یکشنبه آینده در جلسه هیات پذیرش مطرح شود.