گروه بورس- سیمان بهبهان دلایل افزایش 230ریالی در پیش‌بینی سود هر سهم امسال خود را اعلام کرد.
بنابر اطلاعات منتشره از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار، سیمان بهبهان درآمد هر سهم امسال را با ۵۵میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ دوهزار و ۶۹۸ریال پیش‌بینی کرده است.

شرکت پیش‌بینی درآمد هر سهم امسال را در 14مرداد ماه مبلغ دوهزار و 468ریال اعلام کرده است که دلیل تغییر را افزایش مبلغ فروش ناشی از وجود کشش بازار صادراتی به میزان 20هزار تن کلینکر به کشور کویت، کاهش بهای تمام شده به دلیل اخذ مجوز از سازمان محیط‌زیست استان جهت حذف از صنایع آلاینده موضوع قانون مالیات بر ارزش افزوده و برگشت یک‌درصد مبلغ فروش و افزایش سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌ در سهام شرکت‌های سیمان آبیک و فارس اعلام کرده است.
سیمان بهبهان در عملکرد ۶ماه دوره منتهی به شهریور ماه توانست با تحقق دوهزار و ۴۷ریال سود به ازای هر سهم معادل ۷۶درصد از سود هر سهم را پوشش دهد. این رقم در مقایسه با دوره ۶ماه مشابه سال مالی قبل معادل ۱۳۵درصد افزایش نشان می‌دهد.
این در حالی است که درآمد حاصل از فروش سیمان بهبهان نیز در عملکرد 6ماه منتهی به شهریور ماه با 63درصد افزایش در مقایسه با مدت مشابه سال قبل مواجه شده است.
درآمد حاصل از فروش سیمان بهبهان تا پایان شهریور ماه به مبلغ ۲۶۶میلیارد و ۷۸۷میلیون ریال رسید که معادل ۶۱درصد از پیش‌بینی فروش امسال شرکت را محقق کرده است.
پیش‌بینی عملکرد امسال سیمان بهبهان در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به تریتب فروش 10درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته 15درصد افزایش، سود عملیاتی بدون تغییر و سود پس از کسر مالیات 10درصد افزایش نشان می‌دهد. شرکت اعلام کرده است؛ هیات مدیره در نظر دارد معادل 85درصد از سود خالص را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام سال مالی 88 پیشنهاد کند.