گروه بورس- مدیرعامل شرکت مخابرات ایران شایعات مربوط به تعدیل مثبت سود هر سهم این شرکت را رد کرد و آن را نتیجه گمانه‌زنی‌های بازار دانست.

«صابر فیضی» در گفت‌وگو با «فارس» گفت: ما هیچ اطلاعاتی به جز آنچه به صورت مکتوب به بورس داده می‌شود را مطرح نمی‌کنیم و از لحاظ قانونی نیز مجاز به مطرح کردن آن نیستیم.

وی با اشاره به اینکه تعدیل مثبت از صورت‌های مالی به دست می‌آید، افزود: صورت‌های مالی نیمسال اول به بورس فرستاده شده که هنوز حسابرسی نشده است و زمانی که نتیجه آن در بورس مشخص شد بر اساس آن اطلاعات اقدام می‌کنیم.

فیضی در ادامه بیان کرد: فعالان بازار صورت‌های مالی شش‌ماهه تک تک استان‌ها را می‌بینند و بر اساس آن چنین حدس‌ها و شایعاتی را بیان و این بحث‌ها را در بورس به وجود می‌آورند، بنابراین چون تراز تلفیقی هنوز نیامده نمی‌توان درباره این مسائل صحبت کرد.

تا تلفیق نیاید، نمی‌دانیم

وی در پاسخ به اینکه چه میزان از سود پیش‌بینی شده در شش‌ماهه اول محقق شده است و عملکرد این شش ماه را چگونه ارزیابی می‌کند؟ گفت: تا زمانی که سند تلفیق به بورس نرود، نمی‌توان درباره آن صحبت کرد.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در پایان در خصوص مزیت معامله واگذاری بلوک ۵۰درصدی برای مخابرات بیان کرد: اولین و مهم‌ترین مزیت این واگذاری خروج از قوانین دولتی و انجام امور بر اساس قانون تجارت است. زیرا ۸۰‌درصد قوانین دولتی که مانع رشد شده بود، برطرف و مدیریت خصوصی شد.