گروه بورس- هدیه لطفی: اولین روز کاری هفته در فرابورس تنها با حضور سه شرکت کویرتایر، بیمه دی و مرجان‌کار آغاز شد و گواهی سپرده بانک کشاورزی و بانک اقتصاد نوین همچنان در غیبت به سر بردند.

در ابتدای معاملات روز گذشته، صف خریدی برای هر سهم کویرتایر تشکیل شد، که این صف تا پایان معاملات ادامه داشت و در نهایت به 50هزار سهم رسید. به دنبال صف خرید یاد شده، هر سهم «پکویر» رشد قیمتی معادل 2/4درصد را تجربه کرد و به قیمت یک‌هزارو 913ریال رسید. در این بازار در مجموع بیش از 79هزار سهم «پکویر» به ارزش 153میلیون ریال دادوستد شد. شرکت
مرجان کار و بیمه دی نیز روز گذشته را در شرایط عادی سپری کرد و تحرک خاصی از خود نشان ندادند. در این روز تعداد ۳۱هزار سهم «کمرجان» به ارزش ۱۴۹میلیون ریال معامله شد.از سوی دیگر ارزش معاملات «ودی» به بیش از ۷۵۸میلیون ریال رسید، که این رقم ناشی از معامله ۴۷۰هزار سهم «ودی» در میان سهامداران بود. همچنین روز گذشته دو شرکت یاد شده شاهد افت قیمت سهام خود بودند. بر این اساس هر سهم «کمرجان» با ۴/۱درصد کاهش قیمت به نرخ ۴هزار و ۸۱۷ریال رسید. همچنین هر سهم بیمه دی نیز افت قیمتی معادل ۲۸/۴درصد را تجربه کرد و به رقم یک‌هزار و ۶۱۲ریال رسید.
در نهایت روز گذشته حجم و ارزش کل معاملات به شدت کاهش یافت و در مجموع 581هزار سهم در بازار دادوستد شد و ارزش کل معاملات به رقم یک‌میلیارد و 60میلیون ریال رسید.
از سوی دیگرارزش معاملات هفته گذشته فرابورس با رشد ۵/۲۶‌درصدی نسبت به هفته قبل به رقم ۲۸۰میلیارد‌ریال رسید. در هفته گذشته ۲۸۰میلیارد و ۴۲۳‌میلیون‌ریال سهام و گواهی سپرده بانکی در فرابورس دادوستد شد، که از این مقدار ۱۹میلیون و ۱۲۶هزار سهم به ارزش ۳۳میلیارد و ۷۳۳‌میلیون‌ریال سهم و ۲۴هزار و ۶۶۹فقره گواهی سپرده بانک کشاورزی به ارزش ۲۴۶میلیارد و ۶۹۰‌میلیون‌ریال در بازار اوراق مشارکت معامله شد.
در هفته یادشده بیش از 257‌هزار سهم مرجان کار به ارزش یک‌میلیارد و 249‌میلیون ‌ریال و تعداد483هزار و 456 سهم کویرتایر به ارزش 874‌میلیون‌ریال دادوستد شد. همچنین ارزش معاملات بیمه در این هفته به 31‌میلیارد و 609میلیون رسید، که این رقم ناشی از معامله بیش از 18میلیون و 385هزارسهم «ودی» در بازار بود. از سوی دیگر قیمت سهام مرجان کار که در پایان هفته ماقبل به رقم 4‌هزار و 941‌ریال رسیده بود با 56ریال کاهش در هفته گذشته به رقم 4‌هزار و 885‌ریال رسید.
قیمت سهام کویرتایر نیز نسبت به هفته ماقبل با ۵/۲درصد کاهش روبه‌رو شد و به رقم یک‌هزار و ۸۳۶‌ریال رسید.