فرید هلالات- در رویکرد بلند مدت، بازار سهام شرکت بانک کارآفرین، افت قیمت از محدوده 460‌تومان تا محدوده 250‌تومان در دستور کار بازار قرار داشته است.

در پی افت مزبور، قیمت در قالب دو موج صعودی و دو موج تصحیح قیمت رشد کرده است. بر اساس تئوری امواج الیوت، بازار سهام شرکت موج چهارم را به پایان رسانده و در نهایت موج پنجم با ماهیتی صعودی در جریان است. با توجه به اینکه موج سوم و اول با هم برابر بوده اند، موج پنجم بر اساس قاعده Measured Move یک‌درصد فیبوناچی از موج سوم است اما لزوما با آن برابر نیست. بر اساس آنچه گفته شد محدوده ۴۶۰‌تومان می‌تواند به عنوان قله موج پنجم مد نظر قرار داده شود. برای آگاهی بیشتر مقاومت های پیش روی خریداران سهام شرکت عبارتند از:
380 - 370‌تومان در محدوده 8/61‌درصد تصحیح فیبوناچی
۴۰۲ - ۴۰۹‌تومان در محدوده قله تاریخی قیمت
460 - 456‌تومان در محدوده 8/161‌درصد فیبوناچی
عدد اندیکاتور شاخص قدرت نسبی در محدوده حمایتی ۳۰ با سیگنال واگرایی مثبت در اندیکاتور میانگین متحرک همگرا واگرا (MACD) همراه بوده است. بنابراین لزوما نباید عدد اندیکاتور شاخص قدرت نسبی برای کسب سیگنال اشباع بازار فروشندگی به محدوده زیر ۳۰ وارد شود. در محدوده ۴۶۰‌تومان تلاقی خط مقاومت کانال بلند مدت قیمت و خط مقاومت چنگال اندروز بر اهمیت محدوده مقاومتی ۸/۱۶۱‌درصد فیبوناچی می‌افزاید. این در حالی است که در این محدوده مقاومت ۴/۷۶‌درصد بسط فیبوناچی حائز اهمیت است.
FARID.HELALAT@GMAIL.COM
تحلیل فوق بیانگر دیدگاه نگارنده است و چاپ آن به منزله تایید روزنامه دنیای اقتصاد نیست.