چشم‌انداز روشن نسبت به سودآوری پvایدار پیش روی سهامداران « وصندوق»
شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری صبح روز شنبه بیست و ششم دی ماه سال جاری میزبان سهامداران خود در مجمع عمومی عادی سالانه بود.

به گزارش خبرنگار ما، در مجمع «وصندوق» که با حضور بیش از 94‌درصد از سهامداران برگزار شد، بازار نوی به نمایندگی از صندوق بازنشستگی کشوری ریاست جلسه را بر عهده گرفت و غلامرضا قاسمی، قائم‌مقام مدیرعامل و عضو هیات‌مدیره شرکت به قرائت گزارش هیات مدیره پرداخت و از آخرین تحولات رخ داده در این شرکت بورسی سخن گفت.
مهم‌ترین نکته‌ای که در گزارش ارائه شده از سوی هیات‌مدیره مورد توجه مجمع و سهامداران محترم قرار‌گرفت، افزایش سودآوری شرکت به‌رغم بروز بحران جهانی در سال گذشته بود.
در حالی که سود اغلب شرکت‌های سرمایه‌گذاری به واسطه بحران اقتصاد جهانی با کاهش روبه‌رو شده بود، سود شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری نسبت به سال گذشته رشد داشته است. همچنین انتخاب درست حوزه‌های سرمایه‌گذاری و بهره‌برداری از برخی پروژه‌های شرکت باعث شده است که سود شرکت طبق پیش‌بینی در سال جاری نیز رشد قابل‌توجهی داشته و بیش از 33‌درصد رشد داشته باشد.
نکته دیگری که در گزارش هیات‌مدیره مورد توجه سهامداران قرار‌گرفت افزایش سرمایه‌گذاری‌های صورت‌ گرفته توسط این شرکت به میزان ۱۷‌درصد در سال گذشته، به‌رغم مشکلات شدید نقدینگی برای اغلب شرکت‌های سرمایه‌گذاری بود. این افزایش که در شرایط مناسبی به واسطه کاهش قیمت ماشین‌آلات و تکنولوژی ناشی از بحران جهانی صورت‌گرفته است، افزایش سودآوری شرکت را طی سال‌های آتی به همراه خواهد داشت.
عمده سرمایه‌گذاری‌های جدید صورت‌گرفته توسط این شرکت افزایش سهم خود از شرکت صبا فولاد خلیج فارس(که قرار است بیش از 4‌میلیون تن انواع محصولات فولادی تولید کند)، خرید بیش از 5‌درصد سهام شرکت پالایش نفت اصفهان با شرایط بسیار مناسب از سازمان خصوصی‌سازی و صندوق بازنشستگی کشوری بوده است که با توجه به فضای غالب بر اقتصاد داخلی و بین‌المللی در سال گذشته (به واسطه بحران جهانی) با قیمت‌های مناسبی صورت‌گرفته است و همین اقدام نوید بخش سودآوری مطمئن و مناسب برای سهامداران در آینده نزدیک خواهد بود. برخلاف اغلب مجامع تشکیل شده در سال جاری (به واسطه کاهش سودآوری شرکت‌ها ناشی از بحران جهانی و....) یکی از نکات قابل‌توجه در این مجمع تقدیر سهامداران از عملکرد مناسب هیات‌مدیره شرکت بود طوری که یکی از سهامداران شرکت از دقت جناب آقای مصلحی مدیر عامل و جناب آقای قاسمی قائم‌مقام و عضو هیات‌مدیره و سایر اعضای هیات‌مدیره نسبت به مسائل مختلف شرکت و تاکید آنها بر پاسخگویی دقیق و جامع به سوالات سهامداران و ارائه اطلاعات لازم به ایشان تشکر کرد.
این سهامدار با ابراز خشنودی از بهره‌گیری شرکت از افراد صاحب تخصص و با تجربه در قالب هیات‌مدیره (آقایان مهندس ضیایی، دکتر نژاد حسینیان و دکتر نقره کار شیرازی) یکی از مهم‌ترین دلایل موفقیت این شرکت را توجه به این مهم و ثبات مدیریتی در این شرکت خواند و اظهار امیدواری کرد که به این موارد در سایر شرکت‌های حاضر در بورس نیز توجه شده و بدین‌وسیله زمینه‌ساز سودآوری رو به رشد و پایدار شرکت‌ها برای سهامداران خود باشند.
از جمله نکات مهم مجمع شرکت همچنین می‌توان به عدم وجود بند حسابرسی در خصوص وضعیت مالی شرکت اشاره کرد که این امر نمایانگر شفافیت کامل در صورت‌های مالی و نیز رعایت تمام استانداردهای حسابرسی در این شرکت است.
این در حالی است که تذکرات حسابرس در خصوص تعدیلات و... معمولا در صورت‌های مالی شرکت‌های سرمایه‌گذاری مشاهده می‌شود. در اظهارنظر حسابرس مستقل و بازرس قانونی شرکت آمده است: صورت‌های مالی شرکت اصلی یاد شده، وضعیت مالی شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری (سهامی عام) در تاریخ ۳۱ شهریور ماه ۱۳۸۸ و نتایج عملیات و جریان وجوه نقد آن را برای سال مالی منتهی به تاریخ مزبور، از تمام جنبه‌های با اهمیت، طبق استانداردهای حسابداری، به نحو مطلوب نشان می‌‌دهد.
قاسمی پس از قرائت گزارش هیات‌مدیره در تشریح برنامه‌های آتی «وصندوق» از تاسیس یک شرکت فولادی خبر داد و گفت: شرکت سرمایه‌‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری با مشارکت ایسار هند (چهارمین تولیدکننده فولاد جهان) اقدام به راه‌اندازی شرکتی فولادی با ظرفیت 4میلیون تن فولاد کرده است که این پروژه ظرف 3 سال آتی به بهره‌برداری خواهد رسید.
قرائت گزارش هیات مدیره از سوی قاسمی موجب شد که صاحبان سهام با تشویق از تلاش‌‌های هیات‌مدیره و مدیرعامل (مصلحی) به خاطر عملکرد شرکت و رسیدن به سود هر سهم ۲۴۰ریال به رغم وقوع بحران اقتصاد جهانی تشکر و قدردانی کنند.
مجمع «وصندوق» پس از استماع گزارش هیات مدیره و حسابرس قانونی با در نظر گرفتن منافع سهامداران جزء، پرداخت 200ریال سود به ازای هر سهم را مورد تصویب قرار داد.
انتخاب سازمان حسابرسی به عنوان بازرس قانونی نیز در کنار تعیین پاداش و حق حضور اعضای هیات مدیره از دیگر مصوبات مجمع «وصندوق» بود.
راه‌اندازی اولین و جامع‌ترین سایت سهام الکترونیک در راستای طرح تکریم سهامداران با توجه به اهمیت اطلاع‌رسانی جامع و مطلوب به سهامداران محترم و جایگاه ویژه آن در استراتژی شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری، واحد فناوری اطلاعات این شرکت اقدام به ایجاد پایگاه اینترنتی تحت آدرس www.cpfic.ir نموده تا علاوه بر ارائه اطلاعات بازار سرمایه ازجمله اطلاعات تالار بورس، آرشیو اطلاعات روزانه، برد روزانه شرکت‌های هم صنعت، برد روزانه کل شرکت‌ها و ... اطلاعات مربوط به سهامداران محترم را نیز به صورت لحظه‌ای و به طور کامل و جامع در اختیار قراردهد. همچنین کلیه اخبار و اطلاعات شرکت از طریق این پایگاه و سایت اصلی شرکت تحت آدرس www.cpfic.com قابل دسترس می‌‌باشد. سهامداران شرکت جهت دریافت نام کاربری و کلمه عبور می‌‌بایست با واحد سهام شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری از طریق تلفن‌های 88719180-88710586-88718061 تماس حاصل نموده یا درخواست خود را از طریق ارسالE-Mail به آدرس Saham@cpfic.com اعلام نمایید.