گروه بورس- شرکت فنرسازی خاور در دوره 9ماهه منتهی به پایان آذر ماه 88 توانست 69‌درصد از پیش‌بینی سود سالانه هر سهم خود را پوشش دهد.

به گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار، فنرسازی خاور پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی 88 را با سرمایه 60میلیارد ریالی به طور خالص مبلغ 438ریال اعلام کرده است، که شرکت تا پایان آذر ماه 304ریال از این رقم را محقق ساخته است. همچنین «خفنر» میزان فروش امسال خود را به طور خالص مبلغ 271میلیارد ریال پیش‌بینی کرده است که شرکت در دوره یاد شده توانست 171میلیارد و 577میلیون ریال معادل 63‌درصد از این رقم را پوشش دهد. همچنین سود ناخالص «خفنر» در این دوره با 67‌درصد پوشش به رقم 41میلیارد و 262میلیون ریال رسیده است.
بر اساس این گزارش پیش‌بینی عملکرد سال مالی «خفنر» در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش ۲۴‌درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۱۶‌درصد افزایش، سود عملیاتی ۷۲‌درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۸۵‌درصد افزایش نشان می‌‌دهد. همچنین هیات مدیره شرکت در راستای اصلاح ساختار مالی، برنامه افزایش سرمایه ۶۷‌درصدی از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران را در برنامه سال ۸۸ خود دارد.
شایان ذکر است «خفنر» در نظر دارد 80‌درصد از سود عملکرد سال مالی 88 را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.