گروه بورس- هدیه لطفی: بازار فرابورس اولین روز کاری هفته را با کاهش ۵۱ درصدی ارزش معاملات آغاز کرد.

روز گذشته تعداد ۱۴ هزار و ۵۰۰ سهم در میان سهامداران سه شرکت فرابورسی مرجان‌کار، بیمه‌دی و کویرتایر دادوستد شد و ارزش کل معاملات به رقم ۱۶۴ میلیون ریال رسید که این رقم نسبت به معاملات روز ماقبل ۵۱ درصد کاهش را تجربه کرد.

در بازار دیروز سهام شرکت‌های بیمه‌دی و مرجان‌کار هر کدام به ترتیب با ۱۳/۲ درصد و ۴۸/۲ درصد کاهش مواجه شد و در پایان معاملات به رقم یک هزار و ۳۳۱ریال و ۴ هزار و ۲۸۱ ریال رسید. در مقابل نماد معاملاتی کویرتایر شاهد رشد قیمت سهام خود بود. در این روز هر سهم «پکویر» با ۸۹/۴ درصد رشد قیمت به نرخ یک هزار و ۶۹۴ ریال رسید. اما حجم و ارزش معاملات این سهم در بازار دیروز بسیار ناچیز بود، به طوری‌که تنها دو هزار سهم این شرکت به ارزش ۳۰۰ هزار تومان مورد دادوستد قرار گرفت.

همچنین روز گذشته مرجان‌کار با معامله ۴ هزار سهم خود ارزشی معادل ۱۷ میلیون ریال کسب کرد که حجم معاملات این نماد نیز چندان قابل توجه نبود و تنها روز گذشته بیمه‌دی به عنوان سهم مطرح بازار فرابورس شناخته شد.

در این روز ۱۰۸ هزار و ۵۰۰ سهم «ودی» در میان سهامداران دادوستد شد و ارزشی معادل ۱۴۴ میلیون ریال روانه بازار کرد. شایان ذکر است که این نماد با کسب ۸۸ درصد از ارزش کل معاملات دیروز، عنوان با ارزش‌ترین و پرمعامله‌ترین سهم بازار را کسب کرد.