سنا- شورای عالی بورس، تنها الحاق شرط ضمن عقد را به عنوان یکی از شروط قطعیت معامله پذیرفته است و این، به معنای ممنوع‌المعامله کردن نیست. در پی انتشار برخی گزارش‌ها در خصوص تصمیم شورای عالی بورس در خصوص ممنوع‌المعامله کردن برخی شرکت‌ها، سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد: شورای عالی بورس، تنها الحاق شرط ضمن عقد را به عنوان یکی از شروط قطعیت معامله پذیرفته است و این، به معنای ممنوع‌المعامله کردن نیست. به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بورس و اوراق بهادار، براساس مصوبه شورای عالی بورس، اشخاصی که در واگذاری‌های سهام شرکت‌های دولتی برنده می‌شوند و نسبت به خرید سهام یادشده اقدام می‌کنند، باید کلیه بدهی‌های خود را بابت اقساط سررسید شده و معوق به سازمان خصوصی‌سازی پرداخت کنند.

بنابراین، سازمان خصوصی‌سازی اجازه خواهد داشت تا از طریق کارگزار فروشنده سهام، از ارائه سند تسویه خارج از پایاپای به این اشخاص (در صورتی که بدهی خود را تا پایان مهلت قانونی که در ماده ۱۱ آیین‌نامه معاملات آمده است، به سازمان خصوصی‌سازی پرداخت نکنند)، خودداری کند.

براساس اعلام سازمان بورس و اوراق بهادار، در مصوبه شورای عالی بورس، هیچ صحبتـی از منع حضور شرکت‌ها در معاملات بلوکی سهام نشده است و اعمال شرط ضمن عقد، به معنای ممنوعیت از حضور در معامله نبوده، بلکه تنها به معنای لزوم تحقق شرط تعیین شده برای قطعیت معامله است.