گروه بورس- شرکت‌های سیمانی در آخرین گزارش عملکرد خود برای دوره ۹ ماه منتهی به پایان آذر ماه توانستند بیش از ۷۰درصد پیش‌بینی سود سالانه خود را پوشش دهند.

بالاترین میزان پوشش در «سقاین»

بر اساس اطلاعیه‌های سازمان بورس و اوراق بهادار، شرکت سیمان قائن بالاترین توانمندی را در پوشش پیش‌بینی درآمد هر سهم ۹ ماهه از خود نشان داده است.

این شرکت از ۷هزار و ۱۱۹ریال سودی که پیش‌بینی کرده است، معادل ۶هزار و ۱۴۲ریال (برابر ۸۶درصد از کل بودجه پیش‌بینی شده) آن را محقق کرده است. این شرکت با سرمایه ۶/۲۶میلیارد ریالی بالاترین میزان تحقق سود را در سال جاری از آن خود کرده است. همچنین سیمان قائن طی دوره یاد شده از فروش محصولات خود مبلغ ۵/۳۲۲میلیارد ریال درآمد کسب کرده است.

فروش پیش بینی شده برای سال مالی ۸۸ «سقاین» برابر رقم ۳۸۸میلیارد و ۴۵۶میلیون ریال اعلام شده است. با کسر بهای تمام شده کالای فروش رفته از درآمد حاصل از فروش ۹ ماهه این شرکت (معادل ۵/۳۲۲میلیارد ریال)، سود ناخالص آن برابر ۲۰۵میلیارد و ۲۹۶میلیون ریال در همین مدت اعلام شده است. همچنین سود عملیاتی سیمان قائن در ۹ ماه ابتدای سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل با افزایش روبه‌رو است. بر همین اساس سود عملیاتی ۹ ماهه «سقاین» در سال ۸۷ معادل ۵/۱۶۲میلیارد ریال بود که امسال در مدت مشابه به ۳/۱۹۸میلیارد ریال رسیده است.

افزایش در پیش‌بینی سود «سبهان»

شرکت سیمان بهبهان در عملکرد ۹ ماهه خود با افزایش پیش‌بینی درآمد هر سهم مواجه شد. این شرکت به دلیل افزایش مبلغ فروش ناشی از افزایش نرخ فروش محصول سیمان صادراتی و افزایش درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری به دلیل تعدادی از سهام شرکت توسعه صنعت سیمان از سوی انجمن صنفی صنعت سیمان، پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی جاری را افزایش داد، به طوری که شرکت پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی ۸۸ را در دی ماه ۸۷ مبلغ ۱.۸۶۷ریال در تیر ماه ۸۸ مبلغ ۲.۰۴۶ریال، در مرداد ماه مبلغ ۲.۴۶۸ریال، در مهر ماه مبلغ ۲.۶۹۸ریال و در آذر ماه ۸۸ مبلغ ۳.۱۰۲ ریال اعلام کرد.

این در حالی است که در ۲۹ دی ماه سود هر سهم پس از کسر مالیات سیمان بهبهان به مبلغ سه‌هزار و ۳۱۹ریال افزایش یافت و با این تغییر طی ۹ ماه معادل ۸۳‌درصد از این رقم را نسبت به بودجه محقق کرد. شرکت سیمان بهبهان در همین مدت توانست از درآمد حاصل از فروش ۶/۳۸۹میلیارد ریالی و درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری‌های ۶/۱۳میلیارد ریالی و پس از لحاظ کردن کسورات، مبلغ دوهزار و ۷۷۰ریال سود به ازای هر سهم کنار بگذارد.

پیش‌بینی عملکرد «سبهان» برای سال مالی منتهی به پایان اسفند ماه ۸۸ در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش ۲۱درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۱۸درصد افزایش، سود عملیاتی ۲۰درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۳۵درصد افزایش نشان می‌‌دهد.

مطابق این گزارش هزینه‌های عمومی، اداری و تشکیلاتی سیمان بهبهان در دوره گزارش شده نسبت به مدت مشابه سال قبل با افزایش روبه‌رو است. همچنین هزینه‌های مالی شرکت نیز افزایش دارد.

تحقق ۸۱درصدی سود در «سشرق»

سیمان شرق در دوره ۹ ماهه منتهی به پایان آذر ماه امسال توانست ۳۱۹ریال سود به ازای هر سهم محقق کند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل هفت‌درصد افزایش دارد.

«سشرق» در دوره یاد شده معادل ۸۱درصد از سود ۳۹۵ریالی پیش‌بینی شده برای سال مالی جاری را نسبت به بودجه امسال پوشش داد. همچنین این شرکت از مبلغ ۹/۶۴۶میلیارد ریال پیش‌بینی درآمد حاصل از فروش، معادل ۳/۴۹۶میلیارد ریال آن را در دوره ۹ ماه نسبت به بودجه کل سال پوشش داد.

پیش‌بینی عملکرد «سشرق» برای سال مالی منتهی به پایان اسفند ماه ۸۸ در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش ۴درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۸درصد افزایش، سود عملیاتی یک‌درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۲درصد کاهش نشان می‌‌دهد.

عبور سیمان کرمان از مرز ۷۵درصدی

شرکت سیمان کرمان با تحقق ۷۶درصدی از پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی ۸۸ توانست از مرز تحقق سود طی دوره ۹ ماه عبور کند.

پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی جاری سیمان کرمان معادل یک‌هزار و ۲۳۹ریال است که ۹۳۹ریال آن محقق شد. این در حالی است که سیمان کرمان این درآمد را در اسفند ماه ۸۷ و تیر و آبان ماه ۸۸ مبلغ یک‌هزار و ۵۵ریال و در آذر ماه امسال مبلغ یک‌هزار و ۲۳۹ریال اعلام کرده بود.

این شرکت در سال مالی ۸۷ مبلغ ۹۸۳ریال سود به ازای هر سهم محقق کرد. سیمان کرمان پیش‌بینی فروش امسال را ۷۴درصد، سود ناخالص ۷۲درصد، سود عملیاتی ۷۲درصد و درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها را معادل ۹۷درصد پوشش داد. پیش‌بینی عملکرد «سکرما» برای سال مالی منتهی به پایان اسفند ماه ۸۸ در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش ۱۸درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۲۳درصد افزایش، سود عملیاتی ۱۵درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۲۶درصد افزایش نشان می‌‌دهد.

سیمان صوفیان روی مرز

شرکت سیمان صوفیان سود هر سهم سال مالی جاری را در دوره ۹ ماه منتهی به پایان آذر ماه ۸۸، با ۷۵درصدپوشش محقق کرد.

بر اساس اطلاعیه سازمان از ۸۲۲ریال سود پیش‌بینی شده برای امسال، سیمان صوفیان ۶۱۸ریال آن را پوشش داد. این پیش‌بینی برای سال مالی ۸۸ نسبت به سال مالی قبل سه‌درصد کاهش نشان می‌‌دهد.

این شرکت در آخرین گزارش خود نسبت به اطلاعیه قبل با افزایش میزان فروش مواجه است.

پیش‌بینی فروش امسال «سصوفی» معادل ۷۸۲میلیارد ریال است که در مقایسه با سال مالی قبل ۱۰درصد افزایش دارد. در دوره مورد گزارش «سصوفی» توانست ۵۸۲میلیارد ریال از پیش‌بینی فروش امسال را نسبت به بودجه محقق کند. مطابق این گزارش هزینه‌های مالی «سصوفی» در دوره ۹ماه منتهی به آذر ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل با افزایش روبه‌رو است. هزینه‌های مالی دوره ۹ ماهه سال قبل «سصوفی» صفر اعلام شد که در سال جاری این رقم به ۱۸میلیارد ریال رسیده است.

هزینه‌های عمومی، اداری و تشکیلاتی این شرکت نیز معادل ۲۵درصد افزایش دارد.

مطابق این اطلاعیه شرکت پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی ۸۸ را در اسفند ماه ۸۷ مبلغ ۴۴۷ ریال، در خرداد ماه ۸۸ مبلغ ۵۳۳ریال در مرداد ماه ۸۸ مبلغ ۶۵۲ریال و در ۲۹ مهر ماه ۸۸ مبلغ ۸۲۸ریال اعلام کرده بود.

رشد ۱۱۰درصدی فروش سیمان شاهرود

سیمان شاهرود در حالی که با افزایش فروش در سال مالی جاری روبه‌رو است، توانست تنها ۶۱درصد از پیش‌بینی فروش سال جاری را نسبت به بودجه پوشش دهد.

سیمان شاهرود در پیش‌بینی فروش امسال خود نسبت به سال مالی قبل ۱۱۰درصد افزایش را شاهد است. فروش امسال این شرکت مبلغ ۴/۷۴۱میلیارد ریال اعلام شده است. این در حالی است که فروش سال گذشته سیمان شاهرود معادل ۶/۳۵۳میلیارد ریال بود.