گروه بورس- شرکت آهنگری تراکتورسازی ایران پیش‌بینی زیان هر سهم سال مالی 88 را 311ریال افزایش داد.

به گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار، «خاهن» پیش‌بینی زیان هر سهم خود را برای سال مالی منتهی به پایان اسفند ماه 88 با سرمایه 64میلیارد ریال به طور خالص مبلغ 712ریال اعلام کرده است. این در حالی است که شرکت در اطلاعیه قبلی زیان هر سهم را مبلغ 401ریال پیش‌بینی کرده بود.
شرکت دلایل تغییرات یاد شده را عدم تحقق برنامه تولید و فروش به علت مشکل در تامین به موقع مواد اولیه و افزایش جرایم دیرکرد عدم پرداخت اقساط بانکی به علت مشکلات نقدینگی عنوان کرده است. شایان ذکر است که مطابق اطلاعات دریافتی، شرکت با زیان ناویژه مواجه شده است.
از سوی دیگر «خاهن» در دوره 9 ماهه منتهی به پایان آذر ماه 88 از پیش‌بینی سالانه فراتر رفت و زیان هر سهم را با 104درصد پوشش به رقم 741ریال رسانده است.
همچنین مطابق صورت‌های مالی میان‌دوره‌ای ۶ ماهه حسابرسی شده، مبلغ ۸میلیارد و ۵۹۲میلیون ریال زیان (به ازای هر سهم مبلغ ۱۳۴ریال زیان) سنواتی در حساب‌ها منظور شده است.
بر اساس این گزارش پیش‌بینی عملکرد سال مالی 88 «خاهن» در مقایسه با عملکرد سال مالی قبل به ترتیب درآمد فروش 29درصد کاهش، بهای تمام شده کالای فروش رفته 22درصد کاهش، سود عملیاتی مبلغ 20میلیارد و 563میلیون ریال کاهش و سود پس از کسر مالیات مبلغ 63میلیارد و 159میلیون ریال کاهش یافته است.