فرید هلالات- بر اساس قواعد کلاسیک تکنیکال شکسته شدن یک حفره قیمت (در محدوده ۱۵۸‌تومان) به معنی روند نزولی است حال اینکه تصحیح قیمت به شکسته شدن قله قبلی نیز انجامیده است.

چنین شرایط نادری Expanding Triangle در نظر‌گرفته می‌شود. الگوی مثلث پهن شونده نشانه‌ای از بی‌نظمی در بازار سهام شرکت است و بازاری دو قطبی تلقی می‌شود با این تفاوت که هر دوره خریداری یا فروشندگی از دوره قبل از خود قوی‌تر است.
اصولا در شرایط بی‌نظمی در بازار پیشنهاد می‌شود که در یکی از قله های قیمت از سهام شرکت خارج شویم و بنابراین در تحلیل حاضر بر آن هستیم تا محدوده قله آتی قیمت را پیش‌بینی کنیم.
همان طور که در نمودار قیمت پیدا است، قیمت به باند بالایی چنگال اندروز وارد شده و در محدوده 224-235‌ تومان با محدوده مقاومتی قدرتمندی رو به رو است. در این محدوده علاوه بر وجود باند مقاومتی 8/161 - 2/138‌درصد فیبوناچی، مقاومت کانال بالایی چنگال اندروز و مقاومت الگوی احتمالی مثلث پهن شونده مشاهده می‌شود.
از سوی دیگر تشکیل سیگنال واگرایی منفی در اسیلاتور MACD و هم زمان بودن آن با محدوده هیجانی RSI سیگنال دیگری مبنی بر احتمال توقف رشد قیمت است. چنانچه محدوده ۲۳۵‌تومان رو به بالا شکسته شود محدوده ۲۴۵‌تومان به عنوان یک مقاومت تاریخی هدف بعدی قیمت است.
FARID.HELALAT@GMAIL.COM
تحلیل فوق بیانگر دیدگاه نگارنده است و چاپ آن به منزله تایید روزنامه دنیای اقتصاد نیست.