فارس- یک سال استمهال بدهی‌ها، اختصاص ۵۰۰‌میلیون‌دلار تسهیلات ارزی، بررسی افزایش محدوده منطقه ویژه اقتصادی بوشهر، انجام رتبه‌بندی و پرداخت مطالبات قانونی، ۵ تصمیم مهم دولت برای شرکت صدرا است.

شرکت ۱۵۰‌میلیارد‌تومانی صدرا درحالی به دلیل عدم دریافت پروژه‌های جدید در سال‌های گذشته با سیر نزولی قیمت هر سهم از ۲‌هزار و ۲۰۰‌تومان در سال ۸۳ به ۵۰‌تومان در اول سال گذشته و صعود به ۳۴۷‌تومان در روزهای گذشته مواجه شده که طبق تصمیم نمایندگان ویژه رییس‌جمهور در کارگروه حمایت از تولید، ۵ تصمیم مهم برای این شرکت حاضر در بورس اتخاذ شد.

براساس مصوبات موجود، مقرر شده بدهی‌های شرکت صدرا به سازمان‌های دولتی و بانک‌ها از قبیل بیمه، مالیات، گمرک و تسهیلات بانکی با رعایت مقررات مربوط به مدت یک سال استمهال شود.

از سوی دیگر وزارت صنایع و معادن موظف شد پیگیری‌های لازم را برای اختصاص تا مبلغ پانصد‌میلیون‌دلار (معادل ۵۰۰‌میلیارد‌تومان) از محل ۵‌میلیارد‌دلار تسهیلات حساب ذخیره ارزی به شرکت صدرا انجام دهد.

این درحالی است که مرکز امور مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی باید افزایش محدوده منطقه ویژه اقتصادی بوشهر به بعد از جزیره صدرا را بررسی و وزارت مسکن نیز نسبت به تعیین تکلیف و رفع مشکلات اراضی منطقه مذکور اقدام کند.

معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور در شرایطی باید طبق چهارمین مصوبه در مورد رتبه‌بندی شرکت صدرا همکاری لازم را به‌عمل آورد که دستگاه‌های اجرایی نیز باید نسبت به پرداخت مطالبات قانونی شرکت صدرا اقدام کنند. براساس این مصوبه، دبیرخانه کارگروه تولید موظف است نسبت به پیگیری اجرای این مصوبه و ارائه گزارش به صورت ماهانه به کارگروه اقدام کند.