فارس- مجید نعیمی، مدیرامور سهام ماشین‌سازی اراک با اعلام دلیل توقف نماد معاملاتی این شرکت، از ارائه آخرین وضعیت بیش از۱۰۰ قرارداد به سازمان بورس در روزهای آینده خبر داد و شایعه فروش زمین۳۰ هکتاری این شرکت را تکذیب کرد.

وی در رابطه با دلیل توقف نماد معاملاتی این شرکت در روز یکشنبه گفت: در حالی سود هر سهم ماشین‌سازی اراک برای سال‌ مالی گذشته ۹۴‌ریال پیش‌بینی شده که دلیل توقف نماد تعدیل مثبت سود هر سهم است.

نعیمی ادامه داد: در این رابطه به سازمان بورس اعلام کردیم با توجه به این تعدیل، آخرین وضعیت قراردادهای اجرایی و در دست برنامه را طی روزهای آینده ارسال می‌کنیم تا همگان از شرایط کنونی شرکت مطلع شده و در این رابطه شفاف‌سازی شود.

این مقام مسوول در برابر این سوال که موضوع شایعه فروش زمینی وسیع متعلق به ماشین‌سازی اراک چیست؟ پاسخ داد: چنین شایعه‌ای صحت ندارد. این موضوع مربوط به ۳۰ سال پیش است. در آن زمان سازمان زمین شهری اقدام به تصرف بخشی از ۳۰ هکتار زمین شرکت کرده و آنجا شهرک ساخته است.

نعیمی ادامه داد: حال اینکه آیا این زمین به شرکت بازگشت داده می‌شود یا خسارتی تعلق می‌گیرد، مشخص نیست. بنابراین این پرونده آینده نامعلومی دارد و اگر دو تا سه سال پیگیری مدام شود، شاید به نتیجه‌ای برسد.

وی در خاتمه گفت: زمان بازگشایی نماد به بررسی‌های سازمان بورس بستگی دارد.