فرید هلالات- در تحلیل‌های اخیر سهام شرکت موتوژن سیگنال خرید در محدوده 135‌تومان به سبب تشکیل الگو‌های برگشتی و سیگنال واگرایی مثبت در اسیلاتور شاخص قدرت نسبی به چاپ رسید. همچنین هدف کلاسیک سیگنال مزبور در محدوده 200‌تومان عنوان شد.

حال با تحقق سیگنال مزبور و رشد قیمتی معادل با ۶۰‌درصد این طور به نظر می‌رسد که قیمت در محدوده ۲۳۰‌تومان با مقاومت قدرتمندی روبه‌رو است. در محدوده ۲۰۰‌تومان مقاومت هدف کلاسیک سیگنال Bullish Break Out رو به بالا شکسته شده است و بنابراین محدوده ۲۳۰‌تومان در ۲۶۱.۸‌درصد فیبوناچی و در تلاقی با خط میانه چنگال اندروز بلند مدت، به عنوان هدف هیجانی حائز اهمیت است.
بر اساس قواعد تحلیل نسبت‌های فیبوناچی، معمولا 261.8‌درصد فیبوناچی شکسته نمی‌شود و بنابراین احتمال عرضه سنگین در 230‌تومان و تصحیح قیمت تا 185‌تومان بالا است.
شایان ذکر است که سهام شرکت می‌تواند در میان مدت با رشد بیشتری نیز همراه گردد، اما به احتمال قوی نیازمند ایجاد دوره استراحت و خروج سرمایه‌هایی است که برای شناسایی سود دستور فروش صادر می‌کنند.
بر اساس آنچه گفته شد خروج در محدوده مثبت بازار با توجه به خرید مناسب در 135‌تومان به نظر استراتژی مناسب و کم ریسکی است. این در حالی است که پس از افت احتمالی قیمت می‌توان دوباره به سهام شرکت وارد شد.
FARID.HELALAT@GMAIL.COM
تحلیل فوق بیانگر دیدگاه نگارنده است و چاپ آن به منزله تایید روزنامه دنیای اقتصاد نیست.