فرید هلالات- نوسانات اخیر در قیمت سهام شرکت فولاد امیرکبیر کاشان به الگوی دوقلوی سقف شبیه است و چنانچه قیمت در طی معاملات آتی رشد کند، احتمالا الگوی دو قلو در حال تبدیل شدن به سه قلوی سقف خواهد بود.

خط حمایت الگو در محدوده ۱۱۸‌تومان قرار دارد. در صورت شکسته شدن ۱۱۸‌تومان رو به پایین، هدف کلاسیک قیمت در محدوده ۱۰۳‌تومان قرار خواهد داشت. چنانچه قیمت در محدوده باند حمایتی ۱۲۰ - ۱۱۸‌تومان با حمایت مناسبی همراه شود، قیمت می‌تواند به محدوده ۱۲۷‌تومان و حتی ۱۳۶‌تومان بازگشته و در نهایت الگوی برگشتی را تکمیل کند. بر اساس آنچه گفته شد، چنانچه رشدی در قیمت سهام شرکت در طی معاملات آتی صورت گیرد، فرصتی برای فروش تلقی شده و خرید سهام شرکت در چنین شرایطی توصیه نمی‌شود. در تایید اشباع بازار خرید در این محدوده از بازار، سیگنال Top Failure Swing
در اسیلاتور شاخص قدرت نسبی و نیز سیگنال واگرایی منفی در اسیلاتور MACD حائز اهمیت است. با فرض شکسته شدن 118‌تومان رو به پایین اولین محدوده حمایتی مهم در محدوده 110‌تومان قرار دارد. در این محدوده حضور حمایت‌هایی چون خط میانه چنگال اندروز، میانگین متحرک 200 روزه، 8/161‌درصد تصحیح فیبوناچی و تصحیح 50‌درصد از فیبوناچی میان مدت حائز اهمیت است. شکسته شدن 140‌تومان رو به بالا به معنی از دست رفتن سیگنال افت قیمت تلقی می‌گردد.
WWW.IRBORNA.IR
تحلیل فوق بیانگر دیدگاه نگارنده است و چاپ آن به منزله تایید روزنامه دنیای اقتصاد نیست.