ایران بورس- معاون نخست وزیر، معاون وزیر راه و سفیر سوریه روز گذشته از بورس تهران بازدید کردند. به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل بورس اوراق بهادار تهران، دکتر ابوالفضل شهر آبادی مدیر بین‌الملل بورس تهران ضمن بیان مطلب فوق افزود: این هیات عالی رتبه از مقامات سوری از نزدیک در جریان نحوه معاملات در بازار سرمایه ایران قرار گرفته و در نشستی مشترک با مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران، راه‌های همکاری میان بازار سرمایه ایران و سوریه را بررسی کردند. این در حالی است که بورس تهران و سوریه همزمان در حال مذاکره برای امضای تفاهنامه‌ای مشترک هستند.

وی ادامه داد: در این نشست مدیرعامل بورس تهران اطلاعاتی مربوط به تعداد و نیز وضعیت شرکت‌های بورسی و کارگزاران به همراه چگونگی و میزان سودآوری بورس تهران را به اطلاع بازدید‌کنندگان رساندند.

مدیر بین‌الملل بورس تهران یادآور شد: هیات سوری از وضعیت بازار سرمایه ایران و نیز رشد و پیشرفت‌های صورت گرفته در این بازار، ابراز شگفتی کرده و خواهان توسعه و استمرار روابط میان بورس تهران و سوریه شدند.

وی با اشاره به اینکه بورس سوریه در حال عضو شدن در فدراسیون بین‌المللی بورس‌های آسیایی و اروپایی(FEAS) است، افزود: سازمان ناظر بازار سرمایه کشور سوریه، به تازگی به عضویت سازمان بین‌المللی کمیسیون‌های بورس اوراق بهادار (IOSCO) نیز در آمده است. به این ترتیب می‌توان امیدوار بود که به زودی گام‌های بیشتری برای گسترش همکاری دو بورس سوریه و تهران

برداشته شود.