سنا- سازمان بورس و اوراق بهادار مجوز فعالیت چهل و دومین صندوق سرمایه‌گذاری را با نام صندوق سرمایه‌گذاری فیروزه (در اندازه کوچک) صادر کرد. کارشناس مدیریت نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان مطلب فوق افزود: مدیران صندوق‌ سرمایه‌گذاری فیروزه در پایان دوره پذیره‌نویسی اولیه خود ۲۸‌میلیارد‌ریال جذب این صندوق کردند.

«بهنام چاوشی» اظهار داشت: آمارها نشان می دهد که مدیران صندوق سرمایه‌گذاری فیروزه بیشترین جذب سرمایه را در پذیره‌نویسی اولیه صندوق‌های سرمایه‌گذاری در اندازه کوچک به دست آوردند.

وی افزود: در همین راستا، سازمان بورس و اوراق بهادار مجوز فعالیت صندوق سرمایه‌گذاری فیروزه را صادر کرد تا مسوولان این صندوق بتوانند فعالیت خود را در بازار آغاز کنند.

چاوشی درباره ارکان صندوق سرمایه‌گذاری فیروزه افزود: مدیر و ضامن این صندوق کارگزاری بانک اقتصاد نوین، متولی آن بانک سامان و حسابرس این صندوق موسسه ژرف بین نیکو روش است.

سازمان بورس و اوراق بهادار پیش از این مجوز تاسیس و فعالیت ۴۱ صندوق سرمایه‌گذاری در سهام (۳۳ صندوق در اندازه کوچک و چهار صندوق در مقیاس بزرگ) و چهار صندوق سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت را صادر کرده بود.