گروه بورس- شرکت توسعه شهری توس‌گستر پیش‌بینی سود سال مالی منتهی به 31 شهریور ماه 89 را کاهش داد.

به گزارش بورس و اوراق بهادار «وتوس» سود هر سهم سال مزبور را ۱۹۶ریال خالص اعلام کرده است. این پیش‌بینی در تاریخ‌های ۲۷ دی ماه ۸۸ و ۱۰ مرداد ماه ۸۹ مبلغ ۳۳۴ریال اعلام شده بود که شرکت دلایل تعدیل اخیر را اعلام نکرده است.
بنابر این گزارش «وتوس» در 9 ماه ابتدای سال مالی خود 26 ریال زیان به ازای هر سهم محقق کرده است.
شرکت از ۳۵میلیارد و ۸۳۷میلیون ریال پیش‌بینی فروش تنها ۸۳۶‌میلیون ریال معادل ۲‌درصد را در ۹ ماه ابتدای سال مالی خود به تحقق رساند.
همچنین شرکت سود ناخالص این سال را نیز 21میلیارد و 477میلیون ریال پیش‌بینی کرده است که 9 ماهه تنها 476‌میلیون ریال را پوشش داده که معادل 2‌درصد پیش‌بینی است.
«وتوس» سود عملیاتی سال ۸۹ را ۱۳‌میلیارد ریال پیش‌بینی کرد که در ۹ ماه ۶میلیاردریال زیان در این زمینه کنار گذاشت.
بر اساس مجمع عمومی فوق‌العاده 30 دی ماه 87، در خصوص افزایش سرمایه شرکت تا مبلغ 550میلیارد ریال از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران در طی مدت دو سال از تاریخ برگزاری مجمع با اخذ مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار به هیات مدیره تفویض اختیار شده که در مرحله اول افزایش سرمایه از مبلغ 200میلیارد ریال به مبلغ 383میلیارد و 684میلیون ریال اجرا و در تاریخ 27 مرداد ماه 88 به ثبت رسیده است.
بنابر این گزارش مبلغ ۷۸میلیارد و ۳۳میلیون ریال (مبلغ ۲۰۳ریال به ازای هر سهم) از پیش‌بینی درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری سال مالی منتهی به ۳۱ شهریور ماه ۸۹ ناشی از سود حاصل از فروش پروژه شرکت آرمان گستر هشتم اطلس (میزان مالکیت مستقیم ۴درصد) است. شرکت اعلام کرده که درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری (فروش پروژه آرمان گستر هشتم اطلس) به میزان ۷۷میلیارد و ۹۹۶میلیون ریال محقق شده است که به دلیل عدم برگزاری مجمع شرکت تابعه تا تاریخ ارائه گزارش، درآمد مزبور در گزارش ۹ ماهه شناسایی نشده است لیکن تا پایان سال مالی شرکت توس‌گستر (۳۱/۶/۸۹) مجمع شرکت آرمان گستر هشتم اطلس برگزار و سود مورد نظر شناسایی خواهد شد.