فرید هلالات- در رویکرد بلندمدت قیمت سهام شرکت سایپا به مقاومت محدوده 260‌تومان برخورد کرده و با اتمام پنج موج الیوت، امواج تصحیح‌گر A تا C را در دستور کار قرار داده است.

مقاومت بلندمدت بعدی در محدوده ۳۵۰‌تومان قرار دارد و چنانچه موج جاری نزولی که به نظر می‌رسد موج C الیوت باشد، به پایان ر، این احتمال وجود دارد تا پنج موج جدید با برآیندی صعودی و با هدفی در محدوده ۳۵۰‌تومان در دستور کار بازار سهام شرکت سایپا قرار گیرند.
این در حالی است که قیمت در محدوده 120 - 110‌تومان به کف کانال بلندمدت خود برخورد کرده است. نظیر چنین کانالی در اغلب سهام صنعت خودرو نیز مشاهده می‌شود. بنابراین رونق گرفتن سهام خودرویی مورد انتظار بوده است. در مجموع این احتمال وجود دارد که افت قیمت در قالب موج C الیوت تا محدوده 233‌تومان در جریان باشد. برای آگاهی بیشتر شما خوانندگان محترم سطوح حمایت در پیش روی قیمت عبارتند از: 249 - 250‌تومان، 241 - 240‌تومان و 233‌تومان. ممکن است قیمت در محدوده 250‌تومان با حمایت مواجه شود، اما در مجموع احتمال افت بیشتر تا 233‌تومان بالا است. در تحلیل‌های آتی به بررسی سیگنال احتمالی خرید در 233‌تومان با هدف 350‌تومان خواهیم پرداخت و ابعاد آن را مشخص خواهیم کرد. در مجموع می‌توان به سایپا به عنوان پتانسیلی مناسب جهت سودآوری سبد طی هفته‌های آتی نظر داشت.
WWW.IRBORNA.IR
تحلیل فوق بیانگر دیدگاه نگارنده است و چاپ آن به منزله تایید روزنامه دنیای اقتصاد نیست.