گروه بورس - در حالی که روز گذشته نمادهای معاملاتی قراردادهای آتی جدید در بورس آتی بازگشایی شد، این بازار روز تعطیلی را در غیاب معامله‌گران پشت سر گذاشت. این در حالی است که بازار شاهد ثبت تقاضاهای زیادی در نمادهای دی و اسفندماه تازه وارد بود، اما هیچ معامله‌ای در این نمادها و نمادهای قدیمی‌تر ثبت نشد. به این ترتیب تنها قرارداد معامله‌شده دیروز «وغدیر» آبان‌ماه بود و معامله یک قرارداد در این نماد موجب کاهش ۸۰ ریالی قیمت «وغدیر» آبان‌ماه شد. قیمت تسویه این نماد نیز با کاهش ۲/۲ درصدی مبلغ سه هزار و ۵۲۰ریال محاسبه شد. از سوی دیگر این نماد با ۱۷ تقاضای فروش و۷ تقاضای خرید روبه‌رو بود. همچنین «وکار» و «وپارس» آبان‌ماه نیز که آغاز خوبی را در معاملات یکشنبه داشتند، دیروز به ترتیب شاهد ۱۸ و ۱۲ تقاضای فروش بودند که معامله‌ای را در پی نداشت، اما «وکار» و «وپارس» اسفندماه به ترتیب ۲۰ و ۱۲ تقاضای خرید داشتند. بنابر این گزارش، دوره معاملاتی قراردادهای آتی سهام ماه دی و اسفند شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، سرمایه‌گذاری غدیر و سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات، معدنی و صنعتی چادرملو و سایپا از دیروز آغاز شد.

قیمت پایه و وجه تضمین اولیه قراردادهای آتی سهام سررسید دی‌ماه فولاد مبارکه اصفهان به ترتیب ۲ هزار و ۷۵۹ ریال و

۴ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال، ملی صنایع مس ایران، به ترتیب ۸ هزار و ۴۴۷ ریال و ۵ میلیون و ۱۰۰ هزار ریال، سرمایه‌گذاری غدیر به ترتیب سه هزار و ۵۲۳ ریال و ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار ریال، سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات به ترتیب ۵ هزار و ۸۱۵ میلیون ریال و ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار ریال، معدنی و صنعتی چادرملو به ترتیب ۵ هزار و ۶۱ ریال و ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار ریال و سایپا۲ هزار و ۴۹۷ ریال و ۵ میلیون ریال تعیین شده است.

از سوی دیگر قیمت پایه قرارداد اسفندماه فولاد دو هزار و ۷۸۴ ریال، مس ۸ هزار و ۵۲۶ ریال، چادرملو ۵ هزار و ۱۰۸ ریال، سرمایه‌گذاری غدیر سه هزار و ۵۵۵ ریال، توسعه معادن و فلزات ۵ هزار و ۸۶۹ ریال و سایپا دو هزار و ۵۲۰ ریال تعیین شده است و وجه تضمین این قراردادها مانند قراردادهای دی‌ماه بدون تغییر است.